Studiu: Prezenta online, o conditie esentiala pentru succesul companiilor
studiucompaniifacebooklinkedintwitterconsumatori
Un nou studiu realizat de firma InSites Consulting releva un nivel mai mare de utilizare a retelelor de socializare in SUA fata de Europa. 80% din companiile americane folosesc Facebook, 45% mizeaza pe Twitter, 48% pe LinkedIn si 31% au cont de YouTube, o divizie a Google Inc.
In comparatie, in Europa, cel mai mare grad de utilizare a Facebook-ului de catre companii se inregistreaza in Marea Britanie, in timp ce 45% din companiile olandeze folosesc Twitter, 42% din acestea mizeaza pe LinkedIn si 25% din companiile germane utilizeaza YouTube.
Totusi, nivelul integrarii mediilor sociale cu activitatile companiei este foarte redus. Doar 12% din companiile analizate si-au integrat complet prezenta social media cu activitatile curente.
29% din acestea nu folosesc retelele de socializare in mod activ si alte 27% din companii sunt la inceput de drum, in privinta fructificarii oportunitatilor oferite de Facebook, Twitter sau LinkedIn. Acest fapt denota un anumit grad de primitivism tehnologic.
Cel mai mare numar de companii indiferente in fata noului val social media se regasesc in Franta, unde 46% dintre antreprenorii respondenti au declarat ca firmele lor nu gasesc vreo utilitate pentru retelele sociale.
InSites concluzioneaza ca firmele care au inceput sa cocheteze cu retelele de socializare in mod serios vor continua sa investeasca in aceasta directie, in timp ce antreprenorii dezinteresati vor ramane in continuare in afara curentului.
Dupa cum spune unul dintre fondatorii InSites, "riscul major pentru aceste companii este reprezentat de faptul ca, pe termen scurt, ar putea rata o nisa foarte importanta de consumatori din piata". Prezentarea completa poate fi vizionata
aici.