Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Studiu: Viitorul televiziunii, dictat de consumatori

Studiu: Viitorul televiziunii, dictat de consumatori
de la 20 Dec. 2013
Studiu: Viitorul televiziunii, dictat de consumatori Tags: ey future of television - media & entertainmentstudiuteleviziunemedia

Chiar daca vizualizarea devine din ce in ce mai fragmentara, consumatorii vor dori, pe mai departe, sa faca parte din experientele sociale colective asociate anumitor evenimente, cum ar fi Cupa Mondiala sau Premiile Oscar.


Studiul EY Future of Television – Media & Entertainment identifica sase tendinte care vor influenta viitorul televiziunii pe masura ce industria se pregateste sa faca fata unei schimbari majore in materie de monetizare si structuri narative (storytelling), prin dezvoltarea unei game extinse de noi canale, noi platforme, noi dispozitive si noi experiente.

Se evidentiaza, de asemenea, necesitatea masurarii mai detaliate de catre companiile de media si divertisment a comportamentului de vizionare, pentru a putea crea experiente mai interactive, mai multa mobilitate si o mai buna adaptare a continutului la nevoile si interesele specifice ale telespectatorilor. Rezultatele sondajului EY se bazeaza pe analiza interviurilor realizate cu executivi si lideri din companii de media si divertisment din intreaga lume. Cele sase tendinte identificate de studiu care vor determina viitorul televiziunii sunt:

1. Structurile narative (storytelling-ul) vor evolua pentru a valorifica mai bine mediul reprezentat de platformele multiple.

Ecranul utilizat cel mai des nu va mai fi cel definit de dimensiune, ci va fi acel ecran care va fi capabil sa capteze atentia. Ecranele multiple care functioneaza perfect impreuna vor permite dezvoltarea de noi structuri narative care sa ofere producatorilor de continut mai multe oportunitati de a inova impreuna cu audienta. Metadatele care permit sincronizarea intre ecrane vor deveni facilitatoare cheie.

2. Ecranele omniprezente vor solicita o mobilitate mai mare a continutului.

Pe masura ce apar tot mai multe ecrane in tot mai multe locuri – de la spatiile de acasa, pana la vehicule sau spatiile publice – vom asista la o crestere a cererii pentru continut care sa poata urma telespectatorul oriunde merge acesta. Agentiile de publicitate vor avea la dispozitie mai multe ecrane si un potential mai mare de a genera impresii in aceasta noua paradigma, multi-ecran.

3. Dinamica sociala si experientele sociale colective vor determina o crestere a vizualizarilor asociate evenimentelor.

Chiar daca vizualizarea devine din ce in ce mai fragmentara, consumatorii vor dori, pe mai departe, sa faca parte din experientele sociale colective asociate anumitor evenimente, cum ar fi Cupa Mondiala sau Premiile Oscar. In cazul in care creatorii de continut vor reusi sa construiasca o experienta sociala puternica in jurul unui program, telespectatorii vor dori sa fie inclusi in aceasta experienta si se vor intoarce in fata ecranului.

4. Inovatia in materie de descoperiri de noi programe si de noi tipuri de telecomenzi va duce la definirea unor tehnici care sa optimizeze cautarea de programe relevante.

In pofida evolutiei televizoarelor, experienta consumatorului cu telecomanda si cautarea pe canalele disponibile nu s-a schimbat prea mult in ultimele cateva decenii. Telespectatorii continua sa fie adesea frustrati atunci cand incearca sa gaseasca la TV ceva ce ii intereseaza. Cu ajutorul tabletelor si a altor dispozitive, cautarea si descoperirea de programe vor fi mult mai intuitive si mai adaptate la preferintele fiecarui individ. Furnizorii de continut vor fi nevoiti, in cele din urma, sa-si optimizeze continutul pentru cautare, la fel ca in cazul motoarelor de cautare, pentru a permite continutului relevant si atragator sa ajunga sa fie vazut de telespectator.

5. Vizionarea intr-o singura sesiune a mai multor episoade dintr-un serial sau alt tip de continut va atrage dupa sine inovatii in zona de masurare si personalizare.

Odata cu cresterea numarului de platforme de continut video la cerere, a crescut si accesul consumatorilor la continut, precum si frecventa fenomenului de bingeing (vizionarea, timp de mai multe ore, de continut intr-o singura sesiune). Companiile de media si divertisment vor fi nevoite sa dezvolte metode prin care sa masoare si sa inteleaga mai bine acest tipar unic de vizionare, astfel incat modul in care impacheteaza continutul pe care-l propun sa satisfaca mai bine nevoile telespectatorilor, sa creeze fani dedicati pe toata durata de viata a produsului si sa creeze mai multe oportunitati pentru publicitari.

6. Cererile tot mai exigente de continut unic venind din partea noilor jucatori intrati in segment vor influenta inovarea dincolo de sistemul studioului traditional.

Deoarece realizarea de programe este acum asigurata de un numar mai mare de producatori, va exista o mai mare libertate de creatie si se vor putea asuma mai multe riscuri. In mod similar, posibilitatea telespectatorilor de a vedea la cerere episoadele pilot si de a le vota pe cele care le plac cel mai mult va atrage dupa sine o redistribuire a controlului asupra produsului intre telespectatori si cel care le produce, ceea ce va permite dezvoltarea de continut si in afara formatului traditional din televiziunile standard. De asemenea, producatorii de continut vor putea aloca mai mult timp dezvoltarii personajelor si liniei narative, deoarece nevoia de a rezuma episoadele anterioare va fi eliminata, datorita posibilitatii audientei de a le viziona si re-viziona la cerere, oricand doresc. Companiile de media si divertisment vor trebui sa dezvolte o relatie mult mai apropiata cu telespectatorii pentru a crea o interactiune mai puternica atat prin experienta de vizionare a continutului cat si prin publicitate.

”Nu este vorba doar despre a facilita vizualizarea de continut pe mai multe tipuri de platforme”, spune Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania. „Este vorba, mai degraba, despre a crea experiente printr-un continut puternic personalizat, deoarece relatia dintre continut si telespectator va fi din ce in ce mai complexa si are potentialul de a deveni tot mai profitabila”.

Foto: EY.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement