Fie ca esti multumit de actualul tau job sau detii un business, o prezenta sociala "curata" si "profi", cum ar spune unii "fitosi", este esentiala pentru dezvoltarea ta profesionala, pentru obtinerea atentiei angajatorilor si clientilor si mentinerea unei reputatii in industria specifica.
Tine cont de cinci sfaturi esentiale.
Pune-ti biografia la punct
Stii sa te descrii in cuvinte? Cu ce te ocupi? Stii sa ne explici in 140 de caractere sau chiar mai putine? Asta te intreaba cei de la Twitter. Foloseste cuvinte cheie, extrage esentialul a ceea ce faci, demonstreaza-ti pasiunea si aria de expertiza si demonstreaza cum poti furniza valoare.
De la cea mai modesta la cea mai vasta informatie, statutul tau profesional este la fel de important ca brandul personal. Asigura-te ca spui mai mult decat o functie; arata-le angajatorilor ca esti competent.
Actualizeaza-ti informatiile importante
Daca nu ti-ai modificat profilul de Twitter in ultimii doi ani, nu ai mai intrat pe LinkedIn de luni de zile, ar fi timpul sa treci la treaba. Nu e neaparat nevoie sa modifici mereu raspunsul la intrebarea Facebook-ului, "What's on your mind?" - dar trebuie sa aduci la cunostinta celorlalti schimbarile majore din viata ta (macar profesionala).
Scrie, scrie si iar scrie
Esti pasionat de scris? Iti place sa iti expui opiniile? Nu e cazul sa te sfiesti. Posteaza articole online. Alcatuieste un CV de exceptie, chiar iesit din tipare. Nu rata oportunitatea de a-ti dezvolta aptitudinile, pasiunile, punctele de vedere. Potentialii clienti si angajatori sunt cu ochii pe noile talente si chiar pe posibilii lideri pe care ii pot recruta.
Ai grija de imaginea ta
"Cauta-te" pe Google-asigura-te ca ai o imagine buna. E o miscare inteligenta. Fii cu ochii pe prezenta ta online si administreaz-o inainte "sa te administreze" ea pe tine. Trebuie sa "vezi" cum te vad ceilalti.
Fii popular
Transparenta reprezinta un ingredient al prezentei online de succes. Fii deschis, fii popular, fii de incredere, demonstreaza ca nu ai nimic de ascuns.
Profilul tau de LinkedIn trebuie sa fie public, astfel incat sa figurezi la cautari. Ceea ce esti in viata profesionala determina ceea ce esti in viata personala, fara indoiala - exista o granita foarte subtiere intre un comportament normal si unul "fals". A fi unic este cel mai bun lucru care ti se poate intampla. De la profilul de LinkedIn, pana la tweet-urile de pe Twitter si pagina de Facebook, asigura-te ca ai o imagine buna in universul socializarii online, unde poposesc tot mai des atat angajatorii, cat si clientii si consumatorii.