Chinezii nu mai deschid poarta Europei pe la Constanta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Chinezii nu mai deschid poarta Europei pe la Constanta Chinezii nu mai deschid poarta Europei pe la Constanta
de Alin Segarceanu la 11 Aug. 2016
Urmareste-ne pe Google News
Parca a fost acum un veac "marele forum" economic dintre China si Europa de Est, eveniment major, desfasurat chiar in Romania. Si, ca orice tara gazda, si Romania anunta atunci, cu fanfaronada de rigoare, atragerea unor investitii uriase ale Beijingului pe plaiurile mioritice.

Numai ca nu a mai miscat nimic. Si nici macar un dolar in plus nu au mai bagat chinezii in tara noastra, desi s-au semnat tot felul de intentii de colaborari. Insa, de departe, cea mai mare propunere a Guvernului Chinei a fost cea de a investi major in Portul Constanta. Port care, desi este considerat drept cea mai mare poarta de intrare in Europa, nu reuseste inca sa iasa din “fantasmele trecutului”.

Pentru ca, da, compania de stat care administreaza portul este una pe profit, dar specialistii considera ca pur si simplu ne batem joc de acest “dar dumnezeiesc”. Lucru pe deplin adevarat, daca este sa ne uitam doar la balanta economica a Portului Rotterdam. Acolo unde, ce-i drept, s-au bagat miliarde bune de euro in retehnologizare si computerizare.

Drept urmare, satui sa astepte vreun raspuns, fie el si unul evaziv, din partea autoritatilor de la Bucuresti,chinezii au miscat si au batut la alta poarta pentru a-si putea plasa “pe cont propriu” uriasul volum de marfa exportat anual in Uniunea Europeana. Asa ca s-au reorientat rapid catre portul grecesc Pireu, pe care pur si simplu l-au achizitionat.


 Astfel, grupul chinez de transport maritim Cosco a preluat pachetul majoritar de actiuni al celui mai mare port din Grecia. Iar sumele vehiculate in contract vorbesc de la sine despre insemnatatea tranzactiei. Deocamdata, chinezii au achitat deja 280,5 milioane de euro pentru 51% din actiuni. Si s-au angajat sa mai plateasca inca 88 milioane de euro, pentru un pachet suplimentar reprezentand inca 16% din actiuni. Insa ceea ce este mai important este faptul ca doar intr-o prima faza Cosco Shipping va finaliza investitii directe de nu mai putin de 300 milioane de euro, grupul chinez avand in plan, apoi, o investitie de inca 200 milioane de euro in modernizarea Portului Pireu.

Iar in tot acest timp, la Portul Constanta timpul pare sa se fi oprit pe loc, investitiile asigurand doar un ritm normal de lucru, ci in niciun caz modernizarea radical a acestui atat de important obiectiv economic. Si vestea cea mai proasta este ca, desigur, chinezii vor prefer de acum inainte sa-si aduca marfa in “portul lor”, mai ales ca, sa nu uitam, si Grecia este membra a Uniunii Europene, nu doar noi…
 
Contributor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese

today17 Apr. 2024
Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service

today17 Apr. 2024
Cum a murit Toma Caragiu la cutremurul din 1977. Sotia lui rupe tacerea: Ce te uiti asa la mine de parca ti-ai lua adio?
Afla...

Cum a murit Toma Caragiu la cutremurul din 1977. Sotia lui rupe tacerea: Ce te uiti asa la mine de parca ti-ai lua adio?

today17 Apr. 2024
Klaus Iohannis, despre candidatura la sefia NATO: discutiile sunt foarte intense
Ultima ora

Klaus Iohannis, despre candidatura la sefia NATO: discutiile sunt foarte intense

today17 Apr. 2024
De trei luni de zile, Romania are cea mai mare rata a inflatiei din toata Uniunea Europeana
Economie

De trei luni de zile, Romania are cea mai mare rata a inflatiei din toata Uniunea Europeana

today17 Apr. 2024
Cati bani are, de fapt, Ion Tiriac. E mai bogat ca Becali?
Ultimele stiri economice

Cati bani are, de fapt, Ion Tiriac. E mai bogat ca Becali?

today17 Apr. 2024
Cele mai tari 30 de sfaturi financiare pentru cei trecuti de 30 de ani
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cele mai tari 30 de sfaturi financiare pentru cei trecuti de 30 de ani

today17 Apr. 2024
Beneficiile unei pompe de caldura aer-apa in economia si confortul casei tale
Casa si gradina

Beneficiile unei pompe de caldura aer-apa in economia si confortul casei tale

today17 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum a murit Toma Caragiu la cutremurul din 1977. Sotia lui rupe tacerea: Ce te uiti asa la mine de parca ti-ai lua adio?
Afla...

Cum a murit Toma Caragiu la cutremurul din 1977. Sotia lui rupe tacerea: Ce te uiti asa la mine de parca ti-ai lua adio?

today17 Apr. 2024
Klaus Iohannis, despre candidatura la sefia NATO: discutiile sunt foarte intense
Ultima ora

Klaus Iohannis, despre candidatura la sefia NATO: discutiile sunt foarte intense

today17 Apr. 2024
De trei luni de zile, Romania are cea mai mare rata a inflatiei din toata Uniunea Europeana
Economie

De trei luni de zile, Romania are cea mai mare rata a inflatiei din toata Uniunea Europeana

today17 Apr. 2024
Cati bani are, de fapt, Ion Tiriac. E mai bogat ca Becali?
Ultimele stiri economice

Cati bani are, de fapt, Ion Tiriac. E mai bogat ca Becali?

today17 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x