Maratoanele organizate in marile orase: sport sau afacere?
maratonparistaxe de participare
Peste 50.000 de participanti s-au inscris la maratonul ce urmeaza sa se desfasoare duminica, 6 aprilie, la Paris. An dupa an, evenimentul are tot mai mult succes, in ciuda taxelor de participare care si-au dublat valoarea in ultimul deceniu.
Fie ca esti sportiv amator sau profesionist, pentru a lua startul in cursa de dumnica, 6 aprilie, de la Paris, un maraton de 42 de km, care va avea punctul de plecare de pe Champs-Elysees si punctul de sosire in Piata Arcului de Triumf, trebuie sa platesti o taxa de inscriere de 70-115 euro. In urma cu 10 ani taxa se inscria in limitele a 42-62 de euro.
In conditiile in care exista doar 50.000 de locuri disponibile, rezulta incasari de aproximativ 4.625.000 de euro, la care se adauga drepturile de televizare si publicitate de-a lungul traseului. Cum premiul cel mare este de 600.000 de euro, organizatorii se asteapta la un profit de peste 5 milioane de euro. Organizatorul competitiei se numeste Amaury Sport Organization si explica cresterea taxelor de inscriere prin prisma cererii si a ofertei. Ca atare, competitia sportiva este tratata ca o simpla operatiune comerciala.
Participarea la un maraton este o experienta extraordinara, un vis pentru unii, o posibilitate de a incasa premiul cel mare pentru altii, dar in orice caz ar trebui sa fie o intrecere sportiva de anduranta, in care fiecare participant sa-si poata testa limitele.