Suporterii fara frontiere cheltuiesc 35 de miliarde de euro pentru meciurile din fiecare sezon
suporterimastercarduefachampions leaguebarcelona real madrid
Potrivit MasterCard, sponsorul UEFA Champions League, a aparut o noua categorie de iubitori ai fotbalului. Este vorba de "suporterii fara frontiere". Acestia cheltuiesc, in Europa, per total, suma de 35 de miliarde de euro, in fiecare sezon, sustinandu-si cluburile sportive preferate din strainatate.
Noua categorie de suporteri europeni "fara frontiere" este definita intr-un nou studiu realizat de MasterCard si de European Business School (EBS). Indiferent ca este vorba despre plata biletelor la meciurile care se joaca in alta tara, a canalelor TV premium sau despre achizitionarea de diverse produse, suporterii fara frontiere realizeaza un total de cheltuieli pe sezon din care s-ar putea finanta constructia a 100 de stadioane Fußball Arenas Munchen, s-ar putea cumpara 372 de jucatori de valoarea lui Christiano Ronaldo sau 562 de Fernando Torres.
In Europa sunt, potrivit cercetarii, 41 milioane de suporteri fara frontiere. Majoritatea tin cu Barcelona (29%), urmata de Real Madrid (10%) si Manchester United (8%).
Suporterii fara frontiere cheltuiesc in fiecare sezon 35 de miliarde de euro astfel:
- O cincime din totalul cheltuit sau 7,5 miliarde de euro pentru abonamentele la canalele TV premium.
- Achizitia de produse (cu logo-ul echipei de fotbal preferate) reprezinta 13% din banii cheltuiti de suporteri.
- Participarea propriu-zisa la meciuri reprezinta 10% din cheltuielile suporterilor, plus 2,5 miliarde de euro - sume alocate pentru mancare, bauturi sau alte produse cumparate de pe stadion.
- 6% din bani sunt cheltuiti in pub-uri sau baruri care le permit clientilor sa vada meciul, iar 5% pentru abonamentul la canalul TV al unui club sportiv.
- Unul din patru suporteri participa la meciurile echipelor straine jucate pe teren propriu. Cazarea si transportul aferente participarii la meciuri sau vizita pe stadionul preferat costa 8,75 miliarde de euro, in fiecare an - un sfert din totalul cheltuielilor.
- Impactul meciurilor asupra turismului este unul pozitiv: o treime dintre suporterii fara frontiere si-au rezervat o vacanta doar cu intentia de a vedea meciul sau de a vizita stadionul preferat. O cincime dintre fani imbina utilul cu placutul - merg la meci si viziteaza si orasul sau integreaza meciul intr-o vacanta obisnuita.
- In total, orasele care gazduiesc suporterii fara frontiere la meciurile UEFA Champions League beneficiaza de aproximativ 4,5 miliarde de euro pe sezon.