Este posibil sa oprim imbatranirea?

de la 08 Nov. 2017
Este posibil sa oprim imbatranirea?
Tags: imbatranireoprirea imbatranirii

Oricine isi doreste sa nu imbatraneasca. Dar poate exista o cale ca acest lucru sa se intample? Cercetatorii de la Universitatea din Arizona (UA) au precizat, in cadrul unui nou studiu, ca incercarile de a opri imbatranirea sunt zadarnice. Savantii prezinta o ecuatie matematica care exprima ceea ce se stia deja, ca imbatranirea este o "proprietate intrinseca a fiintelor multicelulare".

Noul studiu a avut in vedere ideea conform careia, din punct de vedere matematic, este imposibila oprirea imbatranirii in organismele multicelulare precum oamenii, relateaza Science Daily.

"Imbatranirea este inevitabila. Nu exista o cale logica, teoretica si matematica de scapare", a precizat Joanna Masel, profesoara de ecologie si biologie la UA.

Studiul a fost publicat recent in Proceedings of the National Academy of Sciences.

Intelegerea curenta a evolutiei imbatranitului lasa posibilitatea conform careia degradarea unui organism poate fi oprita numai daca stiinta gaseste o cale de a face perfecta selectia intre organisme.

O cale de a realiza acest lucru ar fi de a folosi competitie intre celule, pentru a le elimina pe cele slabe asociate cu imbatranirea si pastrarea celorlalte. Totusi, solutia nu este atat de simpla.

Masel si Paul Nelson au aratat ca, chiar si daca selectia naturala ar fi fost perfecta, imbatranirea tot aparea, intrucat celulele canceroase, care apar odata cu inaintarea in varsta, ar "trisa" in competitie.

Cercetatorii se refera la tendinta celulelor canceroase de a creste in numar pe masura ce organismul ar slabi. Altfel spus, daca se incearca eliminarea celulelor slabe, celulele canceroase ar prolifera. Reversul este la fel de nesatisfacator: daca s-ar elimina celulele canceroase, cele incete si ineficiente ar prolifera.

Astfel, cercetatorii au ajuns la concluzia ca indiferent ce metoda ar fi intreprinsa, imbatranirea ramane o trasatura intrinseca a organismelor multicelulare, care nu a fost eliminata nici macar de evolutia care a avut loc de-a lungul milioanelor de ani.

Protectia Datelor cu Caracter Personal

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".