Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Un tren numit dorinta

Un tren numit dorinta
de la 04 Mar. 2014
Un tren numit dorinta Tags: tren de mare vitezasiemensvelaro dmarea britanielicenta

Dupa ani de intarzieri, noua generatie de trenuri europene de mare viteza a fost aprobata de autoritatile de reglementare din domeniul cailor ferate germane, dar mai au cateva obstacole de trecut.


20 decembrie, 2013, ora 13.02, este momentul in care a inceput licenta de operare ale celei mai noi generatii de trenuri de mare viteza, pe care le va folosi operatorul feroviar german, Deutsche Bahn.

Producatoarea noilor garnituri de trenuri de mare viteza, compania Siemens, a intarziat lansarea modelului denumit generic " Velaro D", ca urmare a unui dezacord in privinta detaliilor tehnice. Au trebuit sa treaca doi ani si o noua procedura de aprobare, pentru ca trenurile sa poata fi puse in circulatie in Germania. Ca urmare a acestei intarzieri, Siemens s-a angajat sa livreze 17 garnituri complete, in loc de 16, cate erau prevazute in contractul cu Deutsche Bahn. In plus, firma germana si-a cerut public scuze si va plati, probabil, si o suma compensatorie. In acest moment divizia de transport a Siemens a acumulat datorii de aproximativ 360 de milioane de euro, in mare parte datorita intarzierii lansarii modelului "Velaro D".

Este nevoie sa ne uitam catre inceputul anilor 2000, pentru a intelege ce s-a intamplat de fapt. Atunci, in urma unui accident care a avut loc la 3 iunie 1998, 101 oameni si-au pierdut viata. Accidentul a declansat o campanie de revizuire a reglementarilor de licentiere pentru productia de trenuri de mare viteza.

Iar in timp ce lucrurile pareau sa intre pe fagasul normal, o garnitura fabricata conform noilor reglementari s-a rupt, pur si simplu, la 9 iulie 2008, in gara centrala din Koln. Astfel, producerea noii generatii de trenuri mare viteza de catre firma germana, s-a petrecut intr-un climat tensionat, inca de la inceput. Desi s-au inregistrat o serie de dezacorduri de filozofie operationala, cum ar fi acceptarea unei intarzieri de 1,6 secunde intre momentul in care mecanicul de locomotiva actiona franele si momentul in care acestea se cuplau efectiv, Autoritatea Feroviara Federala din Germania a dat unda verde proiectului, cu conditia reducerii timpului de reactie la 1 secunda.

Dupa ce a trecut si acest test, extrem de delicat, modelul "Velaro D" mai are inca trei obstacole de trecut. Noua garnitura a fost conceputa pentru a face legatura intre Germania si Marea Britanie, cu punct terminus Londra. Desi a trecut toate testele necesare pentru a calatori prin tunelul de sub Canalul Manecii, "Velaro D" nu are, inca, permisul de exploatare pentru Regatul Unit si nici macar pentru tarile pe care ar trebui sa le tranziteze, Franta si Belgia.

In cea mai optimista varianta, germanii de la Siemens spera ca, dupa obtinerea tuturor aprobarilor necesare in cele trei tari pe care le va tranzita, sa poata circula cu "Velaro D" candva, pana la sfarsitul acestui deceniu. Cand, insa, nimeni nu poate preciza.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement