Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

ANAF schimba criteriile de selectie a contribuabililor mari si mijlocii


ANAF schimba criteriile de selectie a contribuabililor mari si mijlocii
de la 14 Dec. 2016
ANAF schimba criteriile de selectie a contribuabililor mari si mijlocii
Tags: criterii mari contribuabilicriterii mici contribuabilianaf

Agentia Nationala de Administare Fiscala (ANAF) redefineste criteriile de includere a contribuabililor in categoriile mari si mijlocii, pentru a se incadra in tendintele economico-financiare actuale.

Potrivit criteriilor specifice, in categoria marilor contribuabili, vor fi incluse si societatile afiliate direct la un mare contribuabil (criteriul afilierii directe), precum si contribuabilii nou-infiintati care, la data infiintarii, se angajeaza sa realizeze, in maximum 3 ani consecutivi, investitii de minimum 10 milioane de euro (criteriul investitional).
 
De asemenea, criteriul grupului fiscal unic va permite incadrarea in randul contribuabililor mari/mijlocii a membrilor unui grup fiscal unic, atunci cand sunt indeplinite criteriile de selectie de reprezentantul fiscal sau oricare dintre membrii care apartin grupului, asa cum e definit la art. 269 alin. (9) din Codul fiscal.
 
Potrivit ANAF, criteriul de baza a fost reanalizat, astfel incat reprezinta rezultatul agregarii a trei indicatori relevanti ponderati ai activitatii contribuabililor: cifra de afaceri - 50%, volumul obligatiilor fiscale declarate - 30% si volumul cheltuielilor cu personalul - 20%.
 
Continuitatea este, de asemenea, importanta, astfel incat, din randul contribuabililor mari/mijlocii, vor fi exclusi, dupa trei ani consecutivi in care nu au indeplinit criteriul de baza, cei aflati in procedura falimentului sau in inactivitate temporara, precum si cei declarati inactivi, potrivit dispozitiilor art. 92 din Codul de procedura fiscala.
 
De asemenea, s-a mentinut criteriul reprezentarii fiscale, care  permite includerea contribuabililor nerezidenti in randul contribuabililor mari/mijlocii, daca sunt reprezentati sau reprezentati fiscal de un mare contribuabil sau de un contribuabil mijlociu.
 
Conform ANAF, utilizarea unor criterii realiste de selectie a contribuabililor va permite atat realizarea unor esantioane corecte, din punct de vedere al importantei fiscale, cat si interpretarea unitara a informatiilor privind eficienta administrarii acestor doua categorii de contribuabili. 
 
Aceste criterii vor intari parteneriatul cu acestia, cresterea eficientei administrarii fiscale si imbunatatirea colectarii veniturilor bugetare.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.33 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.