Fiscul le pune la dispozitie contribuabililor un serviciu de call center
call center fisccall center anafspv
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a infiintat o linie telefonica la care contribuabilii pot suna pentru a beneficia de indrumare si asistenta.
Call center-ul ANAF poate fi apelat la numarul unic 031. 403.91. 60, la care contribuabilii pot obtine informatii din domeniul fiscal si cu privire la aspecte din domeniul IT.
Prin intermediul tastelor telefonice, platitorii de taxe si impozite pot selecta tipul de informatii pe care le solicita.
Astfel, tasta 1 este pentru persoanele fizice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica si este destinata indrumarii si asistentei in domeniul fiscal.
Tasta 2 este pentru persoane juridice si este destinata indrumarii si asistentei in domeniul fiscal.
Tasta 3 este dedicata persoanelor fizice si juridice si este destinata asistentei in domeniul tehnologiei informatiei.
Daca operatorul call-center constata ca problematica fiscala solicitata are un grad ridicat de complexitate si dificultate, atunci il va indruma pe contribuabil catre celelalte modalitati de acordare a asistentei.
Asistenta poate fi acordata prin e-mail (prin intermediul formularului de asistenta de pe site-ul ANAF), in scris sau la sediul ANAF.
In ceea ce priveste indrumarea si asistenta in domeniul IT, operatorii din call-center ofera informatii cu privire la erori tehnice, completarea declaratiilor, erori tehnice la depunerea declaratiilor, erori la prezentarea certificatului, in vederea autentificarii pe site-ul agentiei; erori la autentificarea in Spatiul Privat Virtual (SPV), erori la generarea cererilor si descarcarea mesajelor primite in SPV sau erori la accesarea oricarei sectiuni a site-ului ANAF.