ANAF a elaborat procedura de administrare a marilor contribuabili
mari contribuabilianafadministrare mari contribuabili
Agentia Nationala de Administare Fiscala (ANAF) a elaborat si publicat pe site-ul propriu, la rubrica INFO ANAF/Transparenta decizionala, procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili, formularele privind situatia obligatiilor la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor sociale de sanatate si bugetul asigurarilor pentru somaj.
Potrivit ANAF, elaborarea acestui act normativ a avut in vedere corelarea prevederilor referitoare la activitatea de administrare a marilor contribuabili atat cu modificarile legislative survenite in ultima perioada, cat si cu modificarile care au avut loc in structura organizatorica a organelor fiscale centrale, inclusiv a Directiei generale de administrare a marilor contribuabili.
ANAF aminteste ca, in decembrie 2016, in Monitorul Oficial, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3.609/2016 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili prin care au fost adaptate criteriile de selectie a contribuabililor mari care sunt administrati de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili incepand cu anul 2017, in vederea cresterii eficientei activitatii de administrare a contribuabililor si a imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare.
Tot atunci, a fost emis si Ordinul presedintelui ANAF nr. 3.675/22.12.2016 pentru aprobarea numarului de contribuabili mari si mijlocii, a Listei marilor contribuabili si a Listei contribuabililor mijlocii.
Aceste liste, impreuna cu lista sediilor secundare ale contribuabililor mari si mijlocii sunt publicate pe pagina de internet a ANAF.