Oratoria - una dintre cheile de aur ale succesului!
Cele mai importante aspecte de care trebuie sa tineti cont atunci cand aveti de sustinut o prezentare (sau, in general, cand va adresati unei audiente), pentru a va asigura ca va veti face inteles(asa), sunt urmatoarele:
Pregatirea este intotdeauna subestimata. Cu toate acestea, este unul dintre cei mai importanti factori implicati in obtinerea unei comunicari de succes. De aceea, cand este posibil, oferiti-va timpul necesar pentru a va pregati speech-ul, tinand cont de intregul proces al comunicarii (emitator, mesaj, canal, receptor, feed-back si context).
Faptul de a acorda suficienta atentie fiecaruia dintre aceste elemente va sustine o comunicare cat mai eficienta si mai bine tintita.
Pentru a fi cu adevarat pregatit(a) pentru un discurs, trebuie sa raspundeti, in prealabil, la urmatoarele intrebari:
1. Cu cine comunicati
?
Care sunt interesele auditoriului, valorile si asteptarile sale
?
Care sunt elementele care ii unesc pe ascultatori cu ceilalti oameni si, pe de alta parte, prin ce anume se diferentiaza?
2. Ce doriti sa comunicati? Una dintre modalitatile de a raspunde la aceasta intrebare este sa va puneti problema "criteriului succesului".
Cum stiti daca si cand ati reusit sa comunicati cu succes ceea ce aveati in minte?
3. Cum este cel mai bine sa comunicati? Limbajul verbal este important aici, ca si limbajul trupului. Alegeti cuvintele, mimica si gesturile tinand cont de specificul audientei. Planificati un inceput, un punct de mijloc si un final. Daca timpul si locul permit, luati in calcul folosirea unor materiale audio-video.
4. Cand comunicati? "Timing"-ul este foarte important. Dezvoltati-va acest simt! Exista un timp pentru a vorbi si unul pentru a tacea. Uneori, este mai bine sa faci o scurta pauza, decat sa lasi porumbeii sa zboare!
5. Unde comunicati? Care este contextul fizic al comunicarii? Poate aveti timp sa vizitati sala si sa modificati ceva in decor. Verificati vizibilitatea si functionabilitatea materialelor video ajutatoare.
6. De ce comunicati? Pentru a converti auzul in ascultare, trebuie sa stiti foarte bine care este motivul pentru care v-ar asculta (sa le si comunicati acest motiv daca gasiti ca este necesar).
Ce anume i-ar determina sa va asculte cu atentie? Aceasta implica faptul de a cunoaste valoarea si gradul de interes cu privire la ceea ce vreti sa prezentati.
Ultimele NOUTATI
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Detasarea salariatului - STATUL in care se platesc contributiile sociale
Peste 6.000 de participanti la cursurile organizate de ANOFM in primele trei luni din 2024
Te-ar putea interesa si