Manager.ro » Tehnici de vanzari » Criterii de evaluare pentru obiective in vanzari

Criterii de evaluare pentru obiective in vanzari

de Ralucae la 00 00. 0000

Tags: vanzari, obiective





                                Criterii de evaluare pentru obiective
                                             (indicatori de succes)

Criteriile de evaluare sunt componente esentiale ale obiectivelor pentru ca ele va
permit sa aflati cand ati reusit sa obtineti cu succes rezultatul final.
Atunci cand formulati obiective, fie pentru voi, fie pentru altii, incercati intotdeauna
sa formulati criteriile de evaluare in asa fel incat toate persoanele implicate sa stie cum va „arata“ succesul.

Este important de mentionat ca puteti formula oricate criterii de evaluare credeti ca sunt necesare pentru a descrie un anumit rezultat final. Nu trebuie sa restrangeti numarul doar la cate unul din fiecare din categoriile care vor fi prezentate mai jos.
De asemenea, este posibil ca pentru anumite rezultate finale sa nu aveti criterii de evaluare in toate categoriile.

Sfatul Expertului!

Trebuie sa aveti criterii de evaluare.
Criteriile de evaluare specifica modul in care se va masura realizarea cu succes a scopului.
Altfel spus, cum vei sti daca scopul a fost atins in mod corespunzator sau nu. Toata lumea cunoaste vestita formula pentru obiectivele eficiente SMART (specifice, masurabile, realizabile, realiste si incadrate in timp). Mai multe despre obeictivele SMART, asculta acum noul audio-book "Arta de a negocia - succes fulminant in vanzari".
Ei bine, criteriile de evaluare sunt cele care fac obiectivele voastre masurabile.
Criteriile trebuie sa masoare elementele corecte din rezultatul final asteptat.

Chiar si atunci cand se fac unele eforturi pentru a stabili criterii, problemele tot nu inceteaza sa apara.
Si asta pentru ca avem tendinta de a ne limita doar asupra acelor criterii care sunt foarte usor cuantificabile. Astfel, limitandu-ne doar la cele mai evidente criterii cantitative, neglijandu-le pe cele mai greu cuantificabile, dar importante, poate sa conduca la ceea ce se numeste dislocarea scopului.

Oamenii au tendinta de a face acele lucruri care sunt asteptate in mod explicit de la ei (ceea ce este specificat in criteriile de evaluare) si acele lucruri pentru care sunt recompensati (presupunand ca exista o corelatie intre recompensa si/sau venituri si modul in care isi realizeaza scopurile si obiectivele).

Dislocarea scopului are loc atunci cand agentii de vanzari sunt evaluati explicit doar pentru o parte din elementele importante care descriu rezultatul final si cand acestia sfarsesc prin a-si concentra energiile in mod exclusiv doar pe acele elemente care sunt masurate.

Cum sa formulati criteriile de evaluare in vanzari

Iata cateva reguli care va vor ajuta sa formulati criterii de evaluare corespunzatoare si care acopera toate elementele importante ale rezultatului final (scopului).

Tipuri de criterii de evaluare in vanzari:
Exista mai multe tipuri de criterii. Pentru un scop, este posibil ca doar unul singur dintre ele sa fie suficient, in timp ce pentru altul vor fi necesare mai multe tipuri.
Iata cateva categorii principale de criterii:
* Cantitate: Cat de multe/putine? Cu ce viteza? Ce volum? De exemplu,
numarul de pagini sau de capitole pe care trebuie sa le cuprinda un raport etc.
sau cifra de afaceri, valoarea vanzarilor, nivelul profiturilor.

* Calitate: Cat de bine? Cat de complet? Cat de original? Cat de practic? Cum va
arata? (unele dintre aceste criterii calitative vor fi aplicabile oricarui scop, indiferent
ca este vorba de redactarea unui raport sau de calitatea serviciilor oferite
clientilor).

Exemplu:
● acuratetea continutului si formatul de prezentare al raportului
● intreprinderea poate stabili ca obiectiv imbunatatirea imaginii sale sau a imaginii unei linii de produse, unui produs ori unei marci proprii. Se urmareste astfel modificarea in sens favorabil a perceptiilor consumatorilor potentiali.

* Timp: Cat de mult va dura? Pana cand? Data-limita sau durata.

Alte tipuri de criterii de evaluare ar mai putea include:
* Comportament: Cum veti sti daca oamenii sunt intr-adevar dedicati realizarii rezultatului final? Ce comportament sau schimbare de comportament asteptati din partea oamenilor?
* Resurse: Cat de mult sau pana la ce limite de buget, echipamente, forta de munca etc. sunteti pregatit sa cheltuiti pentru a va atinge scopul?

Mai multe solutii si sfaturi despre cum sa vindeti aflati chiar acum din "Succesul in vanzari. Pas cu Pas." Gasiti aici strategii si tehnici de vanzare adaptate situatiei de criza economico-financiara! Testate de specialisti, experti si consultanti in Vanzari!

Autor: Ralucae
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!




Articole conexe:





Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Top Top imagine
Comentarii
0 comentarii



Top Top imagine

Alte stiri

Newsletter zilnic GRATUIT
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email




Descarca Alerter Manager.ro





Top Top imagine









Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.
Daca vrei Stiri si Articole din Romania reala,
cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement
nu