Interviul de angajare, ca o scrisoare de vanzare. 4 greseli pe care trebuie sa le eviti
interviu angajarerecrutare angajatigreseli interviu
Odata ce obtii un interviu de angajare, ai o singura sansa sa il faci pe managerul de resurse umane sa spuna "wow, acesta chiar este anagajatul pe care il vrem sa lucreze pentru noi".
Anumite lucruri ti se intampla o singura data in viata, asa ca trebuie sa stii cum sa profiti de ele, astfel incat sa obtii intotdeauna ceea ce iti doresti.
Pentru un interviu de succes, evita sa faci una dintre urmatoarele greseli:
1. Nu merge niciodata la un interviu fara sa pregatesti cateva intrebari geniale inainte
Un interviu de angajare trebuie gandit asemenea unei oferte de vanzare: incearca mai intai sa descoperi care este golul, iar apoi straduieste-te sa il umpli! Te intrebi cum poti sa descoperi rapid ceea ce ii lipseste viitorului tau angajator si cum sa ii dovedesti ca esti persoana pe care o cauta? E simplu! Trebuie doar sa pui intrebari inteligente.
Iata cateva exemple de intrebari, care te-ar putea ajuta pe parcursul unui interviu: Cum credeti ca va evolua acest post in urmatorii trei ani? Ce puteti sa imi spuneti despre echipa cu care voi lucra? Ce inseamna succesul pentru acest post/aceasta companie? Ce asteptari aveti de la persoana care va ocupa acest post?
2. Nu evita niciodata contactul vizual si nu trimite mesaje nonverbale negative
Managerii de resurse umane te vor analiza din mai multe puncte de vedere pe parcursul celor cateva minute petrecute impreuna, in care tu ai impresia ca doar socializati si ca va intelegeti de minune. Primul lucru pe care il vor face va fi sa analizeze modul in care comunici nonverbal, cat de convingator esti cand transmiti un mesaj sau cata incredere ai in tine. Mai repede decat crezi, isi vor seama daca esti persoana care poate intretine relatii bune cu clientii companiei sau daca trebuie sa lucrezi in zona care nu interactioneaza cu publicul.
3. Nu intreba la interviul de angajare de bonusuri, prime, tichete de masa sau vouchere de vacanta
Stiu ca sunt importante pentru tine, insa nu vrei ca prima impresie despre tine sa arate ca esti un om interesat strict de partea financiara. Astfel de persoane nu sunt deloc apreciate de angajatori, oricat de bune ar fi la ceea ce fac, deoarece interesele lor sunt diferite de interesele companiei.
4. Niciodata, dar niciodata, nu ii vorbi de rau pe fostii sefi
Sa critici compania pentru care ai lucrat anterior sau sa iti barfesti fostul sef este cel mai rau pe care il poti face. Asta va sublinia faptul ca nu ai plecat din acea firma in relatii amiabile, ceea ce ar putea insemna ca ai probleme de comunicare, adaptare sau ca abilitatile tale profesionale nu sunt tocmai cele pe care le asteapta de la un viitor angajat.