Romanii sunt printre cei mai activi utilizatori ai retelelor sociale pe durata concediului
postari vacantafotografii vacantemomondo
Romanii urmaresc cu interes postarile din vacanta ale prietenilor din retelele sociale si se bucura mai ales cand vad in news feed fotografiile acestora din calatorii.
Pe de alta parte, prea multe selfie-uri si fotografii cu mancare deranjeaza. La aceste concluzii au ajuns specialistii motorului de cautare momondo, in urma unui studiu initiat in randul a 24.700 de persoane din 23 de tari ale lumii.
Potrivit statisticilor, in medie 38% dintre calatorii participanti la studiu posteaza fotografii din vacanta, 24% scriu impresii si 13% incarca materiale video pe retelele Facebook, Instagram, Twitter.
In Romania, cei care posteaza fotografii sunt mult mai multi (52%), de actualizarea postarilor in scris se ocupa 24% dintre calatorii romani iar 15% prefera sa incarce inregistrari video.
In acelasi timp, 29% dintre respondentii din Romania aleg sa se deconecteze complet pe timpul vacantei si sa nu posteze nicio impresie in retele sociale.
Conform momondo.ro, barbatilor si femeilor din Romania le place in aceeasi masura sa publice fotografiile facute pe durata concediului: 55% dintre femei si 49% dintre barbati posteaza astfel de fotografii pe retele sociale pentru a starni admiratia prietenilor virtuali.
De altfel, stereotipul conform caruia tinerii dedica mai mult timp si energie internetului este infirmat de catre romanii participanti la studiu: calatorii cu varsta cuprinsa intre 18 si 22 de ani (60%) isi actualizeaza profilurile online cu fotografii din vacanta la fel de mult ca cei cu varsta intre 23 si 35 de ani (59%).
In plus, decalajul dintre generatii nu este unul mare: cei cu varste intre 36 si 55 de ani (48%) si cei de pana in 65 de ani (41%) posteaza in online fotografii din vacanta.
Comparativ cu respondentii din alte tari, romanii sunt printre cei mai activi utilizatori ai retelelor sociale pe durata concediului. La nivel european, doar calatorii din Turcia se apropie de acelasi grad de utilizare a retelelor sociale, postand in principal fotografii (64%).
La nivel global, cei mai activi turisti sunt chinezii: 65% posteaza fotografii, 32% incarca materiale video si 45% posteaza texte despre experientele traite, acesta fiind cel mai mare indicator din toate tarile care au participat la studiu.
La polul opus, cei mai stricti turisti in acest context sunt nemtii si austriecii 51% dintre respondentii din aceste tari refuzand sa isi actualizeze profilul online cand sunt in vacanta.
Cand ne mutam de cealalta parte a ecranului utilizatorului de retele sociale, aflam ca 37% dintre romani sunt inspirati sa calatoreasca atunci cand vad fotografii din vacanta prietenilor in online. 31% se gandesc sa viziteze locurile pe care le vad in fotografiile postate iar pe 22% ii bucura sa aiba acces la acest tip de actualizari.
Exista si utilizatori care nu vor sa vada in news feed actualizari din vacanta turistilor: 14% dintre romani se enerveaza cand vad prea multe selfie-uri, 11% nu apreciaza multitudinea de fotografii cu produse alimentare si 10% s-au saturat sa vada fotografii cu ceea ce prietenii din retele sociale descopera pe durata vacantei. Pe 3% dintre romani ii intristeaza aceste actualizari din concedii.
Studiul a fost initiat de momondo in 2017 in randul utilizatorilor din Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franta, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Romania, Elvetia, Suedia, Turcia, Marea Britanie.
Sondajul a implicat 24.700 de persoane, inclusiv aproximativ 1.000 de respondenti din Romania, cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, barbati si femei.