Sistemul all inclusive incepe sa prinda si pe litoralul romanesc
turism romaniaall inclusivelitoralul romanescmareea
Cererea pentru serviciile all inclusive pe litoralul romanesc a crescut de trei ori in comparatie cu anul trecut, iar valoarea medie a pachetelor all inclusive cumparate s-a diminuat cu 6,4%, potrivit unui studiu al agentiei de turism Mareea.
Agentia a analizat, pe baza indicatorilor interni, tendintele sezonului estival 2015, raportat la anul precedent.
Studiul s-a axat pe preferintele turistilor romani si straini, atat pe statiuni, cat si la nivelul general al vanzarilor.
Astfel, pentru evidentierea tendintelor care vor caracteriza sezonul estival - litoral 2015, studiul Mareeea s-a raportat la intervalul rezervarilor inregistrate intre 1 octombrie 2014 si 15 mai 2015.
Dezvoltarea numarului de unitati hoteliere care au decis implementarea serviciilor all inclusive in acest sezon a determinat, in mod clar, scaderea pretului valorii medii a pretului/pachet la 1.155 lei, de la 1.234 lei, in 2014.
Potrivit agentiei, masurile fiscale luate in 2015, printre care reducerea TVA la pachete turistice, au accentuat tendinta de scadere a preturilor, in paralel cu imbunatatirile aduse de hotelieri bazelor materiale.
Numarul de turisti care au ales, pana acum, hotelurile cu facilitati all inclusive a inregistrat o crestere de 289,8% fata de 2014, in timp ce valoarea vanzarilor a crescut cu 271%.
Agentia a constatat ca sezonul estival 2015 pe litoralul romanesc, debuteaza cu dreptul, raportat la cresterea numarului general de turisti care au optat pana acum pentru aceasta destinatie, comparativ cu anul precedent.
Astfel, solicitarile si vanzarile efectuate inregistreaza o crestere de 10,9%, tendinta care poate creste in conditiile unui sezon estival care, conform agentiei, are toate sansele pentru a fi unul de exceptie atat pentru agentiile de turism, cat si pentru hotelieri.
In topul preferintelor se situeaza statiunea Mamaia, cu 56% din totalul ponderii turistilor, in crestere cu 2% fata de 2014, urmata de Eforie Nord 12%, Jupiter 8%, Venus 7%, Neptun 7%.
Ponderea mare detinuta de statiunea Mamaia are ca explicatie faptul ca turistii romani apeleaza tot mai des la selectia si plata vacantelor cu valori mai mari, in intervalele de Early Booking, cand economiile realizate devin semnificative.