Ce vand copiii din SUA pentru a face rost de bani
americacopiibomboanesacigunoibani
Cand Beth Hendrickson a propus ca scoala sa vanda saci de gunoi in loc de bomboane, oamenii au ras de dumneai. In prezent, acestia din urma sunt mult mai seriosi. Hendrickson, director al Scolii St. Ann din Morganfield, Ky., spune ca scoala obtine 20.000 dolari pe an din vanzarea sacilor menajeri. Nu doar parintii celor 230 de elevi ai scolii cumpara sacii. Companiile si sediile guvernamentale locale din Morganfield cumpara, de asemenea, saci de gunoi de la scoala cu pricina. Morganfield are o populatie de 3.500 locuitori.
"Nimeni nu mai are nevoie de bomboane", spune Hendrickson. "Dar sacii de gunoi - sunt necesari tuturor oamenilor".
Vanzarea sacilor menajeri, prin intermediul Bags for Bucks, reprezinta doar o alternativa la vanzarea de bomboane si cadouri. Multe comunitati americane organizeaza vanzari pentru a strange bani pentru scoli in fiecare toamna.
Unele scoli folosesc mediul online, pentru a solicita si procesa donatiile, vand imagini digitale reprezentand tablourile desenate de copii la scoale, magneti, cani si organizeaza evenimente amuzante.
Unele scoli au renuntat sa mai vanda produse si ii "invita" pe parinti sa doneze bani, pur si simplu.
Lenjerii de pat si alimente organice
Hendrickson vinde insa tot felul de produse pentru a strange bani in contul scolii. Sacii de gunoi au reprezentat un succes major si compania Amadora a abordat-o pe Hendrickson, pentru a vinde lenjerii de pat.
In primul an, scoala a vandut lenjerii de pat in valoare de 16.000 de dolari, investind in laboratorul tehnologic al scolii. Anul trecut, vanzarile de lenjerii au scazut la 9.000 de dolari, dar compania produce noi modele in acest an, care vor fi vandute intocmai ca primele produse.
Nu toate scolile au avut succes vanzand produse alternative. Potter Road Elementary School din Framingham, Mass., a incercat sa vanda alimente organice si obiecte realizate din materiale reciclate, prin intermediul companiei Greenraising.
Nancy Novo O'Connor, co-presedinte al organizatiei parintilor si profesorilor, a declarat ca Greenraising a fost o companie excelenta, dar produsele organice "nu au generat sume importante de bani", precum vanzarea de ciocolata.
Organizarea de evenimente
Multe scoli organizeaza evenimente si concursuri in fiecare an. Carnavalul necesita munca de voluntariat. Licitatiile au nevoie de comitete, un sistem de livrare si de plata. In San Francisco, "vanatoarea anuala de deseuri" are o latura high-tech: echipele primesc o lista cu indicii, apoi folosesc smartphone-urile pentru a fotografia raspunsurile, in timp ce se avanta in cartiere si vecinatati.
Echipele platesc pentru a participa, dar cei mai multi bani vin de la sponsorii corporatisti, care fac donatii in schimbul aparitiei numelor lor in cadrul evenimentului.
De exemplu, Lorraine Esposito a ajutat la organizarea evenimentului anual "Night of Rock", pentru a finanta dezvoltarea unui centru pentru tineret in Scarsdale, NY. Unii parinti lucrau in industria divertismentului si au organizat un spectacol pe cinste in incinta unui local cu scena.
Esposito spune ca este important sa gasesti o tema potrivita, fie ca vorbim de o seara de tabara intr-o zona rurala sau o noapte la ski intr-o statiune montana.
Dupa cum spune Esposito, strangerea banilor reprezinta doar o parte a ecuatiei: "Discutam despre construirea comunitatii", precizeaza Lorraine.