Cui ii datoram controalele bagajelor de pe aeroporturi?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cui ii datoram controalele bagajelor de pe aeroporturi? Cui ii datoram controalele bagajelor de pe aeroporturi?
de Manager.ro la 25 Nov. 2013
Urmareste-ne pe Google News
controalebagajetimpcontrolnumedan coopercompanii

S-a intamplat la 24 noiembrie 1971. Pe aeroportul din Portland, statul Oregon, pasagerii zborului 305, cu destinatia Seattle se pregateau de imbarcare. Nimeni nu l-a bagat in seama pe barbatul care a declarat ca il cheama Dan Cooper. Purta in acea zi un impermeabil elegant peste un costum sobru. Masura 1,80 metri inaltime si tinea in mana o servieta diplomat neagra. La vremea respectiva companiile aeriene nu obisnuiau sa-si controleze pasagerii. Barbatul s-a asezat pe randurile din spate, pe locul 18C al unui aparat Boeing 727 al companiei Northwest Airlines. In spatele lui, stewardesa Florence Schaffner s-a asezat pe una dintre strapontinele cabinei pasagerilor conform procedurilor standard prevazute pentru operatiunea de decolare. Dupa decolare, barbatul i-a inmanat stewardesei un bilet pe care era scris: "Am o bomba in geanta. O voi utiliza daca va fi necesar. Aceasta este o deturnare a avionului". Florence si-a ridicat privirea de pe bucata de hartie si l-a privit pe barbat in ochi sperand ca acesta glumeste. Nu glumea, avea o privire hotarata. Apoi, stewardesa a citit mai departe si a descoperit ca barbatul cerea 200.000 de dolari si doua parasute. Totul trebuia livrat la aterizarea pe aeroportul din Seattle.

Stewardesa s-a precipitat catre cabina pilotilor si le-a comunicat situatia. Acestia au luat legatura cu turnul de control din Seattle, iar turnul a anuntat compania aeriana Northwest Airlines, politia si FBI-ul. Echipajul a fost indrumat sa colaboreze cu piratul aerului. FBI-ul a avut nastrusnica idee de a-i cere stewardesei sa verifice daca intr-adevar barbatul din avion avea o bomba. Florence s-a conformat. Dan Cooper i-a deschis servieta diplomat, iar femeia a putut vedea doi cilindri din metal de culoare rosie legati cu o increngatura de fire la o baterie. Piratul aerului i-a transmis pilotului sa nu aterizeze pe aeroportul din Seattle decat dupa ce parasutele si banii sunt pregatiti. Deturnarea de la 24 noiembrie 1971 a fost una de mare clasa. Discutiile dintre piratul aerului si stewardesa au fost atat de discrete incat niciunul dintre ceilalti pasageri aflati la bord nu au banuit niciun moment ce se intampla. Au aflat dupa ce au coborat din avion.

Dupa aterizare, parasutele si banii au fost adusi la aeronava de catre un reprezentant al companiei aeriene, iar avionul a fost alimentat cu kerosen. Apoi, Dan Cooper le-a indicat pilotilor urmatoarea destinatie: Mexico City. Avionul s-a inaltat, iar la ordinul piratului aerului a trebuit sa zboare la altitudinea de 3000 de metri si la viteza de 310 kilometri pe ora. Tot dialogul purtat de cei din cabina de pilotaj si Dan Cooper s-a facut prin intercomunicatiile aflate la bordul aeronavei. La un moment dat, echipajul a inregistrat o depresurizare a cabinei pasagerilor, iar Dan Cooper n-a mai raspuns la niciun apel. Se parasutase. Pilotul a aterizat de urgenta pe aeroportul din Reno, iar fortele speciale si armata au inceput cautarile pe o raza de 72 de kilometri, la sol. Nici urma de Dan Cooper. Compania Northwest Airlines a oferit o recompensa de 25.000 de dolari pentru prinderea piratului aerului. Nimeni n-a putut da niciun indiciu. Dosarul a fost clasat, FBI-ul concluzionand ca Dan Cooper a murit in timpul saltului sau cu parasuta, mai ales ca acesta a sarit in plina furtuna.


Desi au aparut de-a lungul timpului numeroase persoane care au sustinut ca sunt Dan Cooper, nu s-a putut demonstra niciodata ca acesta supravietuise. Pur si simplu se evaporase. Si nimeni n-a stiut niciodata care a fost numele sau real. Dupa evenimentul din 24 noiembrie 1971 au aparut ca o necesitate portile si benzile de control care ne aduc astazi cu 2 ore inainte de zbor la aeroport. Multumim Dan Cooper!

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x