Desi s-a mai discutat despre mutarea capitalei de la Beijing, sau chiar alipirea mai multor orase langa capitala Chinei pentru reducerea aglomeratie si a poluarii, acum pare din ce in ce mai plauzibil planul autoritatilor chineze de a face din cel mai mare oras al tarii, un port la Marea Chinei de Est.
Unirea cu orasul-port Taijnin este o alta varianta care este luata in calcul de catre autoritatile de la Beijing. Taijnin, situat in Golful Bohai este o importanta aglomerare urbana de 14 milioane de locuitori, care are un PIB de 234 de miliarde de dolari pe an, adica, raportat la populatie, de 16.623 dolari per cap de locuitor. Detine, din acest punct de vedere locul 1 in China, devasand orase importante ca Beijing (locul 2, cu 14.889) sau Shanghai (locul 3, cu 14.442).
In plus, prin alaturarea celor doua mari orase din China, aflate la doar 140 de kilometri distanta, intr-o mare zona metropolitana, intreaga regiune in care se afla Beijing si Taijnin ar ingloba 10% din populatia tarii.
Planurile pentru crearea acestei regiuni speciale, care se va numi Jing-Jin-Ji, au fost lansate la sfarsitul lunii februarie, atunci cand presedintele Xi Jinping a vorbit despre o reorganizare a provinciei Hebei pentru stimularea dezvoltarii economice si mutarea unor capacitati industriale din capitala, pentru atenuarea poluarii.
Multi investitori au anticipat miscarea autoritatilor si au inceput deja sa cumpere locuinte la Langfang, un oras situat la jumatatea drumului dintre Beijing si Taijnin. Pe cale de consecinta, preturile au urcat in oras cu 10%, de la 1.080 dolari pe metru patrat construit, la aproximativ 1.200. Pentru luna mai se anunta insa preturi de 1.270 de dolari pe metru patrat, conform datelor furnizate de Soufun, un site care reuneste preturi informative ale tranzactiilor mobiliare din China.
Si preturile din Baoding, o alta varianta luata in calcul la crearea unei zone metropolitane a Beijingului si aflat in nord-estul capitalei Chinei, au crescut de la 750 la 1050 dolari pe metru patrat construit, in doar cateva zile de la anuntul ca si acest oras ar putea face parte din noua organizare administrativa a capitalei Chinei.
Expertii americani sunt insa de parere ca o astfel de masura administrativa va avea sanse de reusita egale cu ale mult-trambitatei regiuni ”Bosington”, care urma sa alature Bostonul capitalei nord-americane, Washington D.C. Adica zero! Ei sunt de parere ca trasarea unor noi linii de demarcatie sau reguli administrative nu rezolva problemele de mediu si nici nu decongestioneaza circulatia, ci doar reaseaza, in interesul unor companii de imobiliare, preturile la locuinte si terenuri.