Europa va cheltui 258 de milioane de euro pe o armata de 1.000 de agenti de presa care vor promova Uniunea Europeana
uniunea europeanapublicitatebruxelleseuropa
Comisia Europeana va cheltui anul viitor peste 258 de milioane de euro pe campanii de propaganda si va angaja peste 1.000 de agenti de presa care vor promova Uniunea Europeana in fata publicului ostil, informeaza Telegraph.
Jumatate din costurile de facilitare a "comunicarii" vor fi alocate administrativ, spre cei 1.078 de angajati de la directoratul general pentru comunicare al comisiei.
Alte 96 de milioane de euro vor merge catre "informari despre politicile europene si pentru o mai buna conectare a cetatenilor", iar aproape 8 milioane de euro vor fi alocate evenimentelor asociate, inclusiv "2013 - Anul cetatenilor", scrie
Telegraph.
Publicitatea care are ca scop promovarea "Europei pentru cetateni" va costa peste 28 de milioane de euro.
Bugetele generate pentru agentii de presa si publicitari par a-i enerva pe britanici care, si asa, au anuntat blocarea cresterii de 4,9 % a bugetelor europene si au cerut un "control amanuntit" la Bruxelles.
Mats Persson, directorul unui think tank londonez, Open Europe, a declarat ca "platitorii britanici de taxe nu ar trebui sa acopere exercitiile de PR care incearca zadarnic sa-i faca sa iubeasca UE. UE are nevoie de reforma, nu de publicitate".
Un purtator de cuvant al Comisiei Europene a sarit in apararea cheltuielilor anuntate si a declarat ca cele 258 de milioane se ridica la mai putin de 0,2 % din bugetul total. Un exemplu de "informatie" care va fi produsa de comisie descrie bugetul UE ca pe o modalitate de "construire a viitorului nostru comun".
Brosura de promovare precizeaza ca "tinta deciziei de cheltuire a banilor este de a iesi in intampinarea provocarilor pe care lumea moderna le pune in fata societatii noastre, in scopul unei vieti mai bune pentru cetatenii UE". Se doreste "cresterea informarii publice privind existenta si legitimitatea Uniunii, lustruirea imaginii sale si evidentierea rolului indeplinit".
Tinta acestor campanii: jurnalistii. "Comisia doreste sa se conecteze cu cetatenii si sa raspunda la preocuparile si interesele lor", se spune intr-un document al proiectului. "Informarea jurnalistilor intr-o modalitate adecvata despre UE si institutiile sale este un pas important, din moment ce ei sunt legatura dintre cele doua parti". Jurnalistii se pare ca vor primi astfel informatii mai precise si instrumentele de care au nevoie "pentru a le oferi cetatenilor reportaje calificate, de incredere si actuale despre UE".
Criticii masurii sustin ca este vorba doar de o incercare "sinistra" de a-i indoctrina pe jurnalisti si ca banii sau PR-ul nu vor reusi sa impiedice presa sa raporteze despre realitatea politica din Bruxelles.