Firmele americane s-au saturat pana peste cap de Groupon si clonele sale
firmecupoane de reducerigroupondiscount marketing
Recent, un fost angajat LivingSocial, companie care ofera cupoane de reduceri zilnice, a declarat ca industria este saturata si ca un "cutremur" se va petrece in piata. Mai mult, firmele mici si mijlocii din SUA nu mai suporta site-urile de "chilipiruri", pe care le considera o modalitate sigura de pierde bani sau cea mai joasa forma de marketing.
Joe Hargraves, patronul restaurantului Tacolicious, spune ca in ultimul an a primit peste 40 de propuneri de afaceri de la Groupon si clonele sale. Le-a refuzat pe toate. Preturile sale sunt deja mici si nu crede ca discounturile oferite prin companiile de chilipiruri l-ar ajuta in vreun fel, scrie BusinessInsider.com. Prefera, in loc sa piarda mii de dolari cu discounturi, sa calatoreasca in Mexic pentru a se documenta in legatura cu bucataria de acolo si sa tina un blog prin care sa interactioneze direct cu clientii.
Mark Pastore detine restaurantul Incanto. Acesta numeste reducerile zilnice oferite de filmele gen Groupon "cea mai joasa forma de marketing". Deja cele doua pitch-uri pe care le primeste saptamanal de la angajatii companiilor care intermediaza reduceri il agaseaza. "Majoritatea sunt copii care nu stiu nimic despre nimic", spune Pastore. El adauga ca "marketingul bazat pe discount functioneaza doar pentru afacerile care nu au nimic original de oferit".
Alti manageri spun ca acest model de marketing ar putea functiona daca companiile din piata ar lasa firmele sa-si administreze discounturile singure, nu sa le fie impuse.
Un sondaj realizat in aceasta luna de firma Cooper Murphy arata ca 82% din firmele americane care au apelat la discount marketing nu sunt multumite de rezultatele obtinute.