Subway, cel mai mare lant de restaurante fast food din lume, cu 38.000 de locatii in toata lumea, se afla in mijlocul unui scandal, pe care-l putem numi "al celor 11 inci", dupa ce un barbat din Australia a postat o fotografie pe Facebook, in care masoara sandwich-ul de "12 inci" (30 cm) (footlong sandwich) si constata ca are doar 11 inci (aproximativ 28 cm).
The New York Post a realizat o investigatie, in urma careia a rezultat faptul ca 4 din 7 sandwich-uri "de 30 cm" au o lungime mai mica decat cea oficiala.
Fotografia originala nu a mai fost disponibila pe pagina de Facebook a Subway-ului, care are 19,8 milioane fani. Un purtator de cuvant al Subway, companie situata in Milford, Connecticut, a declarat ca Subway nu a sters fotografia de pe site.
Subway a mai spus ca lungimea sandwich-urilor sale poate varia, atunci cand painea, care este coapta in locatiile Subway, nu intruneste specificatiile materiale ale lantului de restaurante.
"Ne vom reorganiza procedurile, pentru a ne asigura ca sandwich-urile vor avea aceeasi lungime, indiferent de restaurantul Subway in care intri", a precizat compania intr-un email oficial.
Fotografia din scandalul Subway - si urmarile sale - ilustreaza provocarile cu care se confrunta companiile, atunci cand sunt "prinse" in jocul retelelor sociale. Practic, Facebook reprezinta o sabie cu doua taisuri, ca si Twitter si YouTube.
Inainte de era social media, o asemenea disputa nici nu ar fi avut sanse sa ajunga in atentia noastra. Dar puterea retelelor de socializare este dovedita. Mai mult, mesajele negative la adresa companiei au inceput sa circule prin toata lumea, la cateva secunde distanta de la raspandirea fotografiei.
"Oamenii cauta acele diferente dintre ceea ce spune o companie si ceea ce ofera si cand gasesc neconcordante - fie ca vorbim de un kilometru sau un centimetru - vor semnala si celorlalti descoperirea", a declarat Allen Adamson, directorul de management al companiei Landor Associates din New York.
Subway a oferit acest sandwich "de 30 cm" inca din 1995. Un client poate comanda orice sandwich la o lungime "footlong".
Lantul a introdus promotia "5 dolari pentru un sandwich footlong" in 2008, cand SUA a intrat in recesiune si a continuat sa ofere acest produs popular si dupa recuperarea economica. Mult zgomot pentru nimic? Haideti sa mergem la McDonald's, ca sa masuram grosimea chiflelor, a declarat un utilizator de Facebook, amuzat de situatia generata de o singura fotografie.