Cum aleg romanii magazinul in care sa-si cheltuie banii
cumparaturimagazinromanistudiuproduse
Preturile, distanta sau produsele? Care dintre acestea cantaresc mai mult in ochii romanilor plecati la cumparaturi? La aceasta intrebare a incercat sa raspunda studiul realizat de Institutul de cercetare de piata GfK Romania.
Pentru jumatate dintre romani, criteriul cel mai important dupa care isi aleg magazinul unde cheltuie cei mai multi bani pe produse alimentare si nealimentare este apropierea de casa sau de serviciu, precum si timpul necesar pentru a ajunge la magazin. Acest factor are o influenta si mai pregnanta in randul persoanelor trecute de 45 de ani sau a celor cu educatie superioara, dar mai ales pentru persoanele din Capitala, arata datele studiului GfK.
De asemenea, 46% dintre romani considera nivelul preturilor un criteriu destul de important in alegerea magazinului, cu un impact mai mare in randul femeilor sau a persoanelor cu venituri mai mici de 1.500 lei. In ceea ce ii priveste pe bucuresteni, acestia nu acorda o importanta atat de mare preturilor.
Pe loc trei in topul criteriilor se afla varietatea gamei de produse alimentare si nealimentare, romanii preferand sa-si faca cumparaturile in magazine de tip hipermarket (43%).
Mai putin relevante sunt considerate a fi prospetimea si calitatea produselor, care, desi ocupa locul 4 in clasamentul motivelor pentru care consumatorii aleg un magazin, sunt creditate cu o importanta redusa (16% din total populatie).
Totodata, romanii nu par a fi dedicati unui magazin anume. Doar 6% dintre cei chestionati spun ca dau importanta obisnuintei de a merge intr-un magazin specific. Si mai putini aleg in functie de promotiile existente, de personalul care deserveste magazinul sau de posibilitatea cumpararii rapide.
Datele fac parte din studiul Shopping Monitor realizat in noiembrie 2010 pe un numar de 737 de respondenti de peste 15 ani, din mediul urban.