Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

3 probleme caracteristice firmelor aflate in insolventa. Care sunt cele mai comune si cum te pot afecta


3 probleme caracteristice firmelor aflate in insolventa. Care sunt cele mai comune si cum te pot afecta
de la 04 Iul. 2018
3 probleme caracteristice firmelor aflate in insolventa. Care sunt cele mai comune si cum te pot afecta
Tags: insolventa firmefirme in insolventacredite firmeprocedura de insolventa

Exista situatii in care declararea insolventei devine o obligatorie pentru salvarea unei companii. Poate parea o masura dureroasa, insa pus in fata cu alternativa falimentului, orice manager bun va alege aceasta cale. Insa declararea insolventei nu este o simpla masura birocratica. Ea are consecinte reale si imediate, atat asupra companiei cat si asupra angajatilor sai.


Conform datelor publicate pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), in primul trimestru al anului 2018 au intrat in insolventa 2305 de firme. Aceasta cifra indica o crestere ingrijoratoare, de 19,31% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand numarul de societati intrate in insolventa a fost de 1932. In acest context, pare mai important decat oricand sa cunosti ce efecte produce intrarea in insolventa:


Creditarea devine imposibila


Procedura de insolventa este demarata atunci cand o companie nu mai este capabila sa-si plateasca datoriile catre creditori. In consecinta, o companie aflata in insolventa isi pierde automat accesul la orice forma de creditare. Insa nici angajatii companiei nu mai pot obtine credite de la banci; asta pentru ca situatia financiara precara a companiei face ca slujba lor sa fie vazuta ca nesigura.


Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Bacalaureat 2018 Teste rezolvate la limba si literatura romana profil real


Teste in conformitate cu  programa BAC la limba si literatura romana 2018 Copilul dvs se afla in fata unui pas important din viata lui examenul de bacalaureat altadata numit si examenul de maturitate   Sunteti ingrijorat E normal Pentru ca trecerea cu bine a examenului de bac inseamna accesul la o anumita facultate ba chiar si...

Oferta Speciala
valabila 48h

Cu toate acestea, regula nu se aplica si in cazul microcreditelor. In cazul sumelor mici, angajatii unei companii in insolventa pot apela la un imprumut nebancar. Acestea pot fi o solutie pentru plata chiriei sau a unei facturi atunci cand intarzie salariul, insa angajatii care vor un credit imobiliar nu il vor putea obtine. Acest lucru poate fi mai grav decat pare pentru companie, din cauza ca poate afecta serios retentia personalului si poate duce la pierderea unor angajati valorosi.


Vei pierde din controlul tau asupra companiei


Intrarea unei companii in insolventa poate duce si la pierderea partiala sau chiar totala a drepturilor administrative ale debitorului. Asta pentru ca, dupa inceperea procedurii de insolventa, judecatorul sindic va desemna un administrator judiciar, care va prelua controlul asupra companiei. Intrarea in insolventa nu este doar o procedura legala. Ea presupune un angajament de reorganizare a activitatii companiei si un plan pentru redresarea sa.


Administratorul judiciar desemnat pentru restructurarea firmei trebuie sa propuna acest plan judecatorului sindic. Insa ramane la latitudinea sa daca planul de reorganizare va fi cel propus de debitor sau nu. Debitorul pierde controlul asupra bunurilor companiei si nu mai poate incheia acte legate de averea supusa procedurii.


Birocratia va ingreuna activitatea


De la inceputul procedurii si pana la finalul sau, indiferent ca aceasta se termina cu un faliment sau o redresare financiara, pe debitor il asteapta multa birocratie. Totul se complica. Chiar si cele mai mici decizii au nevoie de aprobare din partea administratorului judiciar, iar in toate etapele procesului de insolventa este nevoie de multa documentatie, fie ca e vorba de cereri, formulare sau acte doveditoare.


Din acest motiv, debitorului ii va fi mult mai greu sa isi desfasoare activitatea si sa se concentreze pe solutiile necesare pentru a iesi din impas. Birocratia consuma foarte mult timp si efort, iar asta va limita foarte mult capacitatea operationala a debitorului. Cu cat acesta va avea mai putin timp la dispozitie, cu atat se vor acumula mai multe urgente care pot destabiliza si mai mult o companie deja fragila.


Procedura de intrare in insolventa nu trebuie niciodata tratata cu superficialitate. Uneori poate parea singura solutie, dar niciun manager nu ar trebui  sa uite ca insolventa vine insotita de o serie cu totul noua de probleme, unele dintre ele greu de rezolvat.



Sursa foto: Shutterstock

 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016