5 greseli de incepator, care ti-ar putea distruge afacerea:
1. Calculele nu sunt de partea ta
Ideea poate fi buna, organizarea afacerii poate fi buna, bugetul alocat poate fi suficient, dar aceste trei lucruri nu sunt de ajuns. Cand pleci la drum cu o idee noua de afacere, analizeaza cu atentie piata pe care vrei sa intri. Un trend descendent general pe piata ar putea anula orice efort de a avea succes. Asteapta momentul potrivit inainte de a te arunca in afaceri si de a investi bani agonisiti din greu sau pentru care ai facut un credit riscant.
2. Lucrurile sunt facute la intamplare
Haosul este inamicul tau numarul unu intr-un business nou. Atunci cand lucrurile sunt lasate sa se dezvolte la voia intamplarii, apare risipa sau, mai rau, apar gaurile negre din buget. Totul, dar absolut totul trebuie trecut intr-o baza de date. Orice bun sau marfa de pe stoc trebuie sa existe undeva intr-o evidenta, iar pentru asa ceva nu ai nevoie decat de imprimante mobile de etichetat. Vei reusi sa automatizezi procesul de inventariere din firma ta, iar viata de manager iti va fi mult mai usoara.
3. Contabilitate slaba
Circuitul banilor in firma ta trebuie tinut sub observatie in fiecare moment. O contabilitate precara, mai devreme sau mai tarziu, va echivala cu falimentul businessului pe care te-ai straduit atat de mult sa-l pui pe picioare. Nu rata termenele limita de achitare a facturilor, tine o evidenta corecta a taxelor, ratelor si salariilor si ai grija ca firma sa dispuna de fonduri in fiecare moment, in conturi. Aici, un audit intern facut in mod regulat este necesar, pentru a identifica zone mai putin eficiente ale afacerii tale. Un departament performant de contabilitate te va ajuta mai mult decat iti poti imagina, mai ales in momente de incertitudine legislativa in domeniul fiscal.
4. Tu stai in calea propriului tau succes
Desi tu ai adus firma la viata, nu inseamna ca tu vei fi unicul responsabil pentru un eventual succes. Managementul este cheia unui flux sanatos de idei intr-un business si din aceasta perspectiva trebuie sa inveti sa dai atributii celor de sub tine, sa ii responsabilizezi si sa rasplatesti si recunosti corect munca si rezultatele lor. Daca nu vei reusi sa faci asta, e posibil sa te trezesti cu oameni blazati in functii cheie, nemotivati si chiar in cautarea unor locuri mai bune de munca.
5. Ineficienta administrativa
Aici vorbim despre un plan de afaceri inexistent, despre oameni angajati pe criterii de nepotism si nu pe competenta, de o lipsa completa de viziune in domeniul in care ai ales sa-ti desfasori activitatea. Tot la acest capitol intra si lipsa totala de adaptare la noile trenduri si tehnologii. Daca firma ta refuza sa traiasca in prezent, cu toate mijloacele tehnologice existente pe piata, risca sa devina ineficienta si extrem de lenta in cursa cu toti competitorii sai.
Care sunt lucrurile de care te temi cel mai mult in privinta deschiderii unei afaceri noi?
Sursa foto: Shutterstock / Copyright Pressmaster
Ultimele NOUTATI
Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?
Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency
S-a dat legea care te poate lasa fara pensie: cine e in pericol sa ramana pe dinafara
Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori
In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Plata compensatorie la incetarea CIM - PROCEDURA
CONDITII pentru a beneficia de scutire de impozit in domeniul IT
Te-ar putea interesa si
S-a dat legea care te poate lasa fara pensie: cine e in pericol sa ramana pe dinafara
Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii