AdePlast, cifra de afaceri de 166 milioane lei in primele 10 luni ale lui 2012
adeplastcifra de afacerifonduri europenecompaniimoldovaexportator
Compania AdePlast a inregistrat in primele zece luni ale acestui an o cifra de afaceri de aproximativ 166 milioane de lei, in crestere cu aproape 25 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.
„O evolutie imbucuratoare in aceasta perioada au avut-o exporturile AdePlast catre vestul Europei si catre zona Araba, mai precis Liban” declara Marcel Barbut.
In primele 10 luni ale acestui an, compania a exportat produse in valoare de peste 4,5 milioane de lei, urmand ca in 2013 AdePlast sa-si concentreze o parte importanta a resurselor de vanzari pentru cresterea acestui segment, mizand pe o dublare a valorii exporturilor.
„Cresterea exporturilor se datoreaza eforturilor departamentului nostru de export, insa este evident ca investitiile noastre recente in fabrici de ultima generatie le ofera atat oamenilor nostri de vanzari, cat si companiilor din vest certitudinea ca produsele sunt excelente calitativ”, declara Marcel Barbut.
Atuurile activitatii de export, dar si in activitatea de pe plan intern, constau in capacitatea fabricilor AdePlast de a livra cantitatile cerute de clientii externi in perioadele asumate prin contract, dar si calitatea constanta a produselor livrate. Acesta este un factor vital cand vine vorba de piete mature ca cele din vestul Europei sau cele din ce in ce mai mature precum piata autohtona.
In 2012 produsele AdePlast au devenit eligibile in tari precum Germania, Anglia, Slovacia, Elvetia, Italia sau Belgia, au fost pastrate insa si relatiile mai vechi cu Republica Moldova, Ungaria sau Liban.
„In ciuda distantei, deci a costurilor de transport, produsele Adeplast ramin competitive chiar si pe aceste piete extrem de concurentiale. Acest fapt se datoreaza investitiilor de data recenta realizate de noi, dar si de producatori romani din alte domenii, in urma carora au aparut facilitati de productie mult mai performante decat cele ale concurentei din vestul Europei, multe dintre acestea fiind depasite tehnologic” declara Marcel Barbut.
“In 2012 am exportat peste 4.5 mii de tone de materiale finite si ne dorim sa dublam valoarea exporturilor pentru anul viitor. Capacitatea de productie, forta de vanzari, dar si acoperirea nationala ne permit sa estimam o astfel de tinta. Am terminat investitiile in noua hala de polistiren de la Ploiesti, vom incepe montarea liniei de productie de polistiren la Oradea si suntem in ultima faza de constructie cu ce-a de-a treia fabrica de mortare uscate, situata in Roman, care sa deserveasca zona Moldovei” declara Alexander M. Barbut, directorul de export al AdePlast.
„Efortul nostru ar trebui sa inspire si alti producatori romani cu facilitati de productie noi. Intensificarea exporturilor la AdePlast este evident benefica pentru ca aduce direct valuta in conturile companiei, dar privind in ansamblu contribuim la cresterea economica in Rominia. Asa putem compensa noi lipsa fondurilor europene. Romania trebuie sa devina si exportator de produse finite, nu doar de materie prima” declara Marcel Barbut.