Bilant How to Web 2012: Speakeri de calibru, premii cash de 20.000 USD, peste 700 de participanti entuziasti
bilanthow to webspeakeritehnologiestartupoutsourcingproduse
Saptamana trecuta a avut loc la Bucuresti cea de-a treia editie internationala a How to Web, cea mai importanta conferinta din Sud-Estul Europei dedicata inovatiei si antreprenoriatului in tehnologie.
Conferinta How to Web de anul acesta a reunit peste 700 de participanti din mai mult de 10 tari din regiune, cu peste 40 de vorbitori internationali si 32 de startupuri din Europa Centrala si de Est.
Evenimentul a fost deschis de Phil Libin, CEO-ul Evernote, cel mai asteptat invitat al acestui an, cu un discurs despre puterea inovatiei. La fel de bine primita a fost interventia lui Leonard Brody, presedinte al Clarity Digital, care a vorbit despre schimbarile pe care evolutia in tehnologie le aduce asupra comportamentului oamenilor.
Participantii au asistat la prezentari interesante si din partea lui David Bizer, Talent Geek la HackFwd, despre crearea unei culturi a companiei si modalitati de dezvoltare si mentinere a unei echipe de succes, Andrei Alexandrescu, Research Scientist la Facebook, care a vorbit despre schimbarile in tehnologie, Stephanie Kaiser si Timo Dries, manageri de produs la wooga, despre crearea de jocuri sociale si aspectele importante de urmarit pentru a avea succes in acest domeniu, sau Alex Lapusan, CEO si Founding Partner al Zitec, care a vorbit despre trecerea de la outsourcing la crearea de produse.
Programul Startup Spotlight desfasurat pe durata a 4 zile a oferit celor 32 de startupuri selectate oportunitatea sa participe la workshop-uri, sesiuni de mentorat si intalniri private cu reprezentanti ai acceleratoarelor de afaceri si cu investitori. Castigatorii competitiei si ai premiilor cash in valoare toatala de 20.000 USD, oferite de partenerul principal, IXIA, au fost desemnati in urma prezentarilor pe care startupurile le-au sustinut pe scenele How to Web.
Astfel, echipa Incrediblue din Grecia a primit premiul pentru cel mai bun startup, in valoare de 10.000 USD. Locul doi a fost ocupat de Good Momming!, startup romanesc, care a primit un premiu de 3.000 USD. Premiul pentru inovatie, in valoare de 5.000 USD, a fost castigat de startupul romanesc Gameleon, iar premiul pentru cea mai buna prezentare sustinuta pe scenele How to Web de anul acesta a fost acordat tot unei echipe din Romania, MavenHut, care a primit un premiu de 2.000 USD. Echipa MavenHut a fost de asemenea in atentia publicului How to Web in momentul in care, in timpul keynote-ului sustinut, Bill Liao, VC la SOS Ventures, a anuntat ca fondul de care apartine a realizat o investitie de 500.000 EUR in startupul romanesc.
De asemenea, pe scena How to Web a urcat Elizabeth Varley, CEO si co-fondator al retelei TechHub, care a anuntat deschiderea la Bucuresti a unui hub dedicat antreprenorilor in tehnologie, parte a retelei internationale, in colaborare cu Bogdan Iordache si Daniel Dragomir.
How to Web (www.howtoweb.co) a fost dezvoltat in parteneriat cu IXIA, Vodafone Romania si X3 si a facut parte din agenda Bucharest Tech Feast (www.techfeast.co) – festival ce a reunit importante evenimente dedicate antreprenoriatului, inovatiei si tehnologiei, in perioada 5-11 noiembrie.