Calitatea vietii la locul de munca este o investitie in performanta si nu un cost
mediu lucrulocul de muncaproductivitate angajaticonditii de munca
Calitatea vietii la locul de munca este unul dintre factorii centrali care asigura succesul si performanta unei companii. Este evident ca angajatii care se simt bine in locul in care isi desfasoara activitatea vor veni mai motivati la serviciu, vor fi mai implicati in proiecte si vor da dovada de productivitate si creativitate.
Modul in care arata spatiul de lucru schimba conceptia si comportamentul angajatilor semnificativ, influenteaza relatiile de socializare intre colegi si imbunatateste starea de spirit, ceea ce contribuie la cresterea performantelor profesionale.
"In ultimii ani, companiile din Romania au inceput sa manifeste un interes tot mai crescut pentru ameliorarea mediului de lucru prin tot felul de initiative, insa cred ca trebuie sa trecem la nivelul urmator, si anume la masurarea si analiza efectiva a modului in care angajatii se simt si performeaza la locul de munca pentru a putea veni cu solutii concrete.
Calitatea vietii la locul de munca este un concept larg si generos care inglobeaza multe paliere, de la climatul de lucru, interesul muncii, conditiile de munca, siguranta si organizarea muncii, pana la sentimentul de implicare si motivare, gradul de autonomie si responsabilizare, egalitatea, satisfactia si dezvoltarea personala, recunoasterea muncii, calitatea relatiilor sociale, relatiile cu superiorii, ocaziile de socializare etc. De modul in care gestionam toate aceste aspecte, depinde in mare masura performanta companiilor si organizatiilor", a explicat Elena Pap, director general al Up Romania.
Companiile din Romania incep deja sa implementeze solutii si programe prin care urmaresc gradul de satisfactie al angajatilor privind locul de munca si gradul de implicare al acestora.
Specialistii de la Up Romania arata ca de la reamenajarea spatiului de lucru, teambuilding-uri in tara si strainatate, crosuri caritabile, expozitii de fotografie sau cursuri de prim ajutor, compania desfasoara activitati pentru crearea unui mediu de lucru placut, cald, prietenos, in care oamenii din echipa sa se simta confortabil si relaxati.
Expertii arata ca pentru a creste gradul de satisfactie al angajatilor companiile ar trebuie sa recunoasca si aprecieze abilitatile angajatilor, sa le arate apreciere, sa ii stimuleze moral si financiar.
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro