Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce buget au romanii de 1-8 martie si pe ce-l vor cheltui


Ce buget au romanii de 1-8 martie si pe ce-l vor cheltui
de la 28 Feb. 2017
Ce buget au romanii de 1-8 martie si pe ce-l vor cheltui
Tags: buget martisoareshopping 8 martiecadouri 8 martie

MEDNET Marketing Research Center a efectuat, in perioada 17 - 20 februarie 2017, un studiul online, pe un esantion reprezentativ la nivel national - urban, legat de cadourile pe care si le fac romanii de 1 si 8 Martie.

Au fost intervievate 700 de persoane cu varsta minima de 18 ani. Marja de eroare a studiului este de plus/minus 3,70%.
 
Potrivit sondajului, aproape 88% dintre persoanele intervievate din mediul urban intentioneaza sa ofere cadouri celor dragi in perioada 1-8 martie.
 
Majoritatea respondentilor intentioneaza sa ofere cadouri atat de 1 cat si de 8 martie, doar 1,4% dintre acestia intentionand sa se limiteze la cadouri/martisoare de 1 martie. 
 
Principalele destinatii de shopping sunt vanzatorii ambulanti si/sau targurile de 1-8 martie (66,2%), centrele comerciale (58,7%) si florariile/vanzatorii ambulanti de flori (54,8%).
 
Mediul online este o importanta resursa de shopping pentru oraseni, peste 20% dintre acestia luand in considerare si magazinele online pentru un posibil cadou de 1-8 martie. 
 
Aceasta posibilitate de shopping prezinta un grad de atractivitate mai ridicat in randul bucurestenilor, comparativ cu orasenii din provincie.
 
In ce priveste suma alocata pentru cumparaturile de cadouri din perioada 1-8 martie, orasenii cheltuiesc in medie 180,15 lei. Cei mai multi dintre acestia, aproape 60%, vor aloca sume intre 100-299 lei (36,8% vor aloca intre 100 si 199 lei si 22,3% intre 200 si 299 lei). 
 
Cand vine vorba despre oferirea martisoarelor/cadourilor de 1 si 8 martie, barbatii sunt mai cheltuitori in raport cu femeile.
 
In acelasi timp, bucurestenii aloca sume mai mari in raport cu provincialii din mediul urban pentru astfel de cadouri. Din totalul respondentilor care si-au exprimat intentia de a oferi cadouri/martisoare pentru a sarbatori intaia zi a primaverii, mai mult de trei sferturi vor oferi un cadou mamei (75,2%) si peste jumatate vor oferi cadouri prietenelor, cu exceptia iubitelor (51,1%).
 
Cei mai multi barbati (86,7%) vor oferi cadouri/martisoare partenerelor de viata (sotii/iubite), in timp ce majoritatea femeilor (80,2%) intentioneaza sa le daruiasca un martisor/cadou mamelor.
 
In timp ce femeile ofera cadouri/martisoare mai degraba persoanelor din familia lor, rudelor si prietenelor, barbatii au tendinta de a oferi cadouri/martisoare femeilor cu care interactioneaza in mod curent, si anume iubita/sotia si colegele/colaboratoarele de serviciu/partenerele de afaceri.
 
In ce priveste tipurile de martisoare/cadouri oferite, majoritatea respondentilor vor alege sa ofere traditionalele martisoare de pus in piept, florile dar si martisoarele sub forma de bratara. 
 
Romanii din mediul urban vor mai oferi in numar mare si bijuterii, dulciuri sau cosmetice/parfumuri.
 
Ca tendinta, femeile prefera martisoarele sub forma de bratara, in timp ce barbatii se orienteaza mai mult catre traditionalele martisoare de pus in piept, dar si catre flori sau bijuterii.

In ceea ce priveste Ziua Femeii, peste trei sferturi dintre oraseni vor oferi cadouri mamelor.
 
Pentru romani, 8 martie reprezinta ziua in care ne sarbatorim mamele, cea mai mare parte a orasenilor (76,0%) oferind cadouri mamelor lor, cu acest prilej.
 
Totodata, aceasta zi este un bun prilej pentru barbati de a-si exprima dragostea fata de sotii sau iubite, peste 85% dintre acestia intentionand sa ofere cadouri partenerelor de viata.
 
La fel ca si in cazul cadourilor de 1 martie, si de 8 martie, femeile vor face cadouri mai degraba persoanelor din familia lor (mame, bunici), rudelor (soacre, matusi etc.) si prietenelor, in timp ce barbatii vor oferi cadouri de 8 martie mai degraba femeilor cu care interactioneaza in mod curent, si anume iubita/sotia si colegele/colaboratoarele de serviciu/partenerele de afaceri.
 
In privinta tipurilor de cadouri, florile raman in top, 73,2% dintre orasenii care intentioneaza sa ofere cadouri de 8 martie optand pentru acestea.
 
Alte cadouri pe care locuitorii din mediul urban ar dori sa le ofere sunt bijuteriile (40,1%), cosmeticele/parfumurile (30,9%), dulciurile (28,0%) sau obiectele mestesugaresti (25,0%). La nivel declarativ, aproape jumatate dintre locuitorii din mediul urban vor sarbatori ziua de 8 martie, cu mese, iesiri in oras etc.
 
Dar, in timp ce barbatii vor petrece alaturi de sotii/iubite/mame/fiice etc., femeile se vor distra de 8 martie alaturi de prietene sau colege.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.