CEO-ul WPP, Martin Sorrell, criticat de unul dintre angajatii sai
ceowppmartin sorrellpublicitatecreativitatecuvinte
Mark Silber, directorul executiv de creatie al companiei de publicitate mobila Joule, detinuta de WPP, si-a criticat seful, pe CEO-ul WPP, Martin Sorrell (foto), intr-o scrisoare deschisa, acuzandu-l ca se concentreaza excesiv asupra presei si statisticilor, in detrimentul creativitatii.
Scrisoarea - trimisa catre Business Insider - a fost redactata in spiritul dezbaterii, ca reactie la un discurs pe care l-a sustinut Sorrell la Londra, in care a afirmat ca mediul de comunicare a devenit mai important decat mesajul.
"Mediul sau media determina natura continutului creativ, un element care nu se potriveste cu filozofia agentiilor de publicitate.
Zilele in care creativitatea era de baza au trecut si departamentele media sunt acum cele mai utilizate. In prezent, exista un mai mare echilibru, un lucru benefic", a spus Sorrell.
Silber nu este insa de acord: "Am citit comentariile domnului Martin. Nu il contrazic. Ceea ce spun este ca...stim adevarul. Dar nu il spuneti, va rugam. Noi, oamenii creativi, avem orgolii fragile. Cel putin eu".
Este extrem de neobisnuit ca un individ de statutul lui Silber sa-si critice seful in mod deschis, chiar si voalat. Sorrell are un temperament impulsiv si nu accepta cu usurinta criticile. Se teme Silber de razbunarea lui Sorrell? "Nu. Cred ca are simtul umorului si o sa aprecieze natura acestui comentariu".
Silber a recunoscut ca nu a vorbit personal cu Sorrell despre aceasta problema. Comentariul de 318 cuvinte condamna marginalizarea oamenilor creativi in agentiile de publicitate, in favoarea managerilor contabili, media plannerilor si cumparatorilor de reclama.
"Ne dorim cumva sa traim intr-o lume condusa de oamenii din presa? Cu tabele si strategii de retargeting? Cred ca o sa mai dam si noi una-doua petreceri. ... Vreti sa ne luati inca un drept? Creativitatea noastra nu a fost de ajuns?", a conchis Silber.