Este prima asemenea tranzactie, dupa ce UE a restrictionat accesul companiilor aeriene straine, prin controversata ETS (Emissions Trading Scheme).
China s-a opus acestei scheme, care taxeaza companiile aeriene pentru emisiile de carbon.
Anul trecut, Airbus a descoperit ca statul chinez a interzis companiilor sale sa cumpere avioane europene, din cauza acestei prevederi.
Contractul a fost semnat in timpul vizitei presedintelui francez Francois Hollande in China.
Planurile UE de a introduce ETS au fost intampinate cu o opozitie acerba.
Schema creeaza permise pentru emisiile de carbon. Odata ce o companie de zbor depaseste limitele, va plati in plus, pentru a obtine noi permise.
Numarul acestor permise este redus cu timpul, astfel incat emisiile totale de CO2 ale avioanelor companiilor europene scad.
Sustinatorii legislatiei spun ca masura contribuie la diminuarea poluarii. Totusi, mai multe tari, printre care China, Rusia si SUA, s-au opus regulamentului, spunand ca incalca legislatia internationala in domeniu.
Sub presiunea acestor tari, autoritatile europene au cazut de acord in noiembrie 2012 sa suspende includerea operatorilor aerieni straini in scheme, timp de un an.
Fabrice Bregier, CEO-ul Airbus, a salutat decizia chinezilor: "Acordul demonstreaza ca statul chinez recunoaste eforturile depuse de Airbus si UE pentru rezolvarea conflictului ETS; lucrurile evolueaza pe un fagas normal".