Comertul cu amanuntul a crescut in ianuarie 2013
foto: sxc.hucomert cu amanuntulinstutunbauturiproduse alimentare
Vanzarile mai mari de produse alimentare, bauturi si tutun au contribuit la cresterea afacerilor comerciantilor.
In luna ianuarie 2013, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul, comparativ cu luna ianuarie 2012, a inregistrat o crestere cu 2,8%.
Plusul se datoreaza cresterii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+7,3%) si vanzarilor de produse nealimentare (+1,4%), potrivit datelor INS.
Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 1,3%.
Comertul a scazut fata de luna precedenta ca serie bruta cu 23,4%, iar ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate a crescut cu 4,3%.
Aceasta evolutie a fost cauzata, printre altele, de scaderea vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (-28,2%), vanzarilor de produse nealimentare (-22,3%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-16,6%).
Comertul a crescut pe ansamblu cu 4,3% datorita cresterii vanzarilor de produse nealimentare (+6,9%), vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+5,1%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule, in magazine specializate (+2,3%).
Comertul cu amanuntul include revanzarea (vanzarea fara transformare) de marfuri noi sau folosite, in principal catre marele public, pentru consum sau utilizare personala ori casnica.
Vanzarea se face prin magazine, supermagazine, standuri, case de comenzi prin posta, vanzatori ambulanti, cooperative de consum etc.
Comertul cu amanuntul este clasificat, in primul rand, dupa tipul unitatii de desfacere a marfii (comert cu amănuntul in magazine); comert cu amanuntul neefectuat prin magazine.
Comertul cu amanuntul in magazine include comertul cu amanuntul de marfuri folosite.