Cum au mers afacerile romanilor in perioada Pastelui?
afaceripastesarbatoriconsumorangecomertonlineokazii
A fost ceva mai bine decat in 2010, spun antreprenorii.
O cofetarie de 50 mp isi asigura 50% din profitul anual in perioada celor mai importante sarbatori, Pastele si Craciunul. Mai mult, marile magazine isi rotunjesc afacerile totale cu 20-30% in perioada mentionata.
Consumul de alcool, de vin sau oua a crescut fata de aceeasi perioada a anului 2010. 100.000 de romani au investit intr-o minivacanta de Paste, iar o cincime din turistii romani au preferat Bulgaria sau Grecia, scrie
ZF.
Pentru un miniconcediu in Bulgaria, romanii au platit 100 de euro/persoana, in timp ce la greci tariful s-a situat intre 100 de euro-250 de euro. 80.000 de turisti romani au ramas pe pamant mioritic, unde au cheltuit 10 milioane de euro pentru pachete turistice in pensiunile sau hotelurile din tara.
Un exemplu concret este Hotelul Sighisoara, unde gradul de ocupare din perioada Pastelui a atins aproape 100%. In Bulgaria, Grecia, Israel sau capitalele europene, romanii au cheltuit, in aceasta vacanta, circa 3 milioane de euro.
De Paste, restaurantele din Bucuresti au avut cu 20% mai putini clienti. Cei care nu au plecat in vacanta si-au petrecut sarbatorile acasa, in familie. In ciuda acestei scaderi, cei care au iesit in oras de Paste au consumat mai multe produse.
In perioada sarbatorilor pascale, romanii au cumparat 80 de milioane de oua, care au costat 13,5 milioane de euro. Consumul de vinuri in perioada Pastelui ar putea fi situat la 35 de milioane de euro.
Comertul online a prosperat in perioada Pastelui
Potrivit
Ziarului Financiar, numarul de clienti unici pe site-urile Orange si Vodafone, care au si magazine online, a crescut cu 20% in saptamana dinaintea Pastelui, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, releva datele
SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet).
Site-ul celui mai mare operator de telefonie mobila din tara noastra, Orange, a cumulat intre 18-23 aprilie peste 313.000 de vizitatori unici, cu 20% mai mult decat in aceeasi perioada a anului anterior. Vodafone, al doilea mare operator, a inregistrat 206.966 de clienti unici in acelasi interval, in crestere cu 30% fata de saptamana dinaintea Pastelui din 2010. Conform datelor
trafic.ro, okazii.ro a inregistrat in perioada 18-23 aprilie 961.297 de clienti unici, in timp ce Domo a avut 130.640 de utilizatori unici.