Gazprom, cel mai valoros brand din Rusia (Interbrand)
gazpromrusiabranduriapplebanicompaniigaze naturale
Gigantul rus din domeniul gazelor naturale Gazprom s-a situat pe primul loc in clasamentul anual al brandurilor din Rusia, acumuland aproape 50% din valoarea combinata a 40 de marci din studiul citat.
Brandul Gazprom a fost evaluat la 1,2 trilioane ruble (37,4 miliarde dolari) de catre firma de consultanta in branding din New York Interbrand, datorita activelor companiei din numeroase industrii.
Alti "jucatori" importanti din clasamentul prezentat saptamana trecuta au fost gigantii din telecomunicatii MTS si Beeline, evaluati la 192 miliarde ruble (6 miliarde dolari), respectiv 155 miliarde ruble (4,8 miliarde dolari).
Topul 10 a fost completat de un alt operator telecom, Megafon, operatorul minier Norilsk Nicker, banca de stat Sberbank, companiile petroliere TNK si LUKoil, producatorul de bere Baltika si compania petroliera Tatneft.
Companiile de telecomunicatii au insumat 19% din intrarile in clasament, urmate de cele din domeniul petrolier (11%) si din cel metalurgic (7%).
Interbrand este cunoscuta pentru realizarea raportului anual Best Global Brands, pe care il publica inca din anul 2000; in 2013, Apple a ocupat primul loc in acest clasament.
Compania a analizat brandurile din Rusia in functie de activele financiare, rolul marcii si impactul asupra deciziei de achizitie, rezonanta brandului si capacitatea de a-si asigura profiturile in viitor.
Raportul anterior Top Russians Brands a fost realizat in anul 2010. Atunci, companiile MTS, Beeline si Baltika au ocupat primele trei locuri. Studiul din acel an a avut la baza o alta metodologie si nu a inclus compania Gazprom.