Henkel se asteapta la surprize, desi vanzarile cresc
henkelpiatavolatilaincertitudinevanzariprofit
Reprezentantii Henkel Group cred ca piata va ramane volatila, iar incertitudinile vor persista, in ciuda faptului ca vanzarile din acest an sunt mai mari decat cele din 2011.
Henkel a inregistrat vanzari de 4,206 miliarde de euro in cel de-al doilea trimestru al anului curent. In perioada similara a anului precedent, compania a vandut cu 6,4% mai putin. Profitul operational ajustat a crescut cu 18,6% fata de trimestrul al doilea din 2011 si a ajuns la suma de 609 milioane euro.
"Henkel a continuat sa performeze foarte bine si in trimestrul II, in ciuda contextului dificil de pe piete. Am generat o crestere profitabila a tuturor diviziilor si am marcat o imbunatatire semnificativa a marjei de profit operational", a declarat directorul general executiv Henkel, Kasper Rorsted.
Detergentii si produsele pentru ingrijirea locuintei s-au vandut cu 5,1% mai mult decat in trimestrul al doilea din 2011, in timp ce produsele cosmetice si cele de toaleta s-au vandut cu doar 2,8% mai mult in cel de-al doilea trimestru din 2012, fata de perioada similara a anului trecut.
Pietele emergente au reprezentat motorul cresterii vanzarilor.
In Europa de Est, Africa, America Latina si Asia (mai putin Japonia), vanzarile au crescut cu 9,3% in trimestrul doi al lui 2012, fata de aceeasi perioada a anului precedent. Pe aceste piete, compania a vandut produse in valoare de 1,83 miliarde de euro in al doilea trimestru din 2012.
Pietele emergente au contribuit la vanzarile grupului cu 43% in trimestrul al doilea din 2012, fata de 42% in acelasi interval din 2011.
In ciuda rezultatelor, Henkel se teme de efectele crizei financiare. "In mod special, criza financiara din mai multe tari va ramane in continuare o provocare pentru noi. Prin urmare, vom continua sa analizam, sa adaptam si sa ne imbunatatim procesele si structurile", a declarat directorul grupului.