Hornbach Romania estimeaza un avans de 3% al afacerilor pentru anul financiar in curs
hornbachbricolajrezultate financiare
Operatorul de magazine de bricolaj Hornbach estimeaza pentru Romania un plus de 3% al cifrei de afaceri pentru anul financiar martie 2013 - februarie 2014.
In anul financiar incheiat, afacerile companiei au crescut in Romania cu 4%.
Compania, a raportat, pe plan mondial, in anul financiar inceput la 1 martie 2012 si finalizat la 28 februarie 2013, o crestere cu 0,8% a vanzarilor, pana la 3,229 miliarde de euro.
Profitul inainte de dobanzi si impozite (EBIT) s-a ridicat la 145,9 milioane de euro, sub nivelul cifrei raportate in anul financiar precedent, 169,1 milioane de euro.
Potrivit lui Albrecht Hornbach, CEO al Hornbach Holding, principala cauza a scaderii profitului a fost agravarea recesiunii incepand din vara anului trecut.
"Ne-am menţinut pozitia in ciuda mediului economic foarte dificil, iar vanzarile s-au imbunatatit uşor. Cu toate acestea, scaderea vanzarilor pe pietele internationale nu ne-au ajutat sa ne mentinem ritmul de crestere din anul precedent”, a declarat Albrecht Hornbach.
Referitor la vanzarile Hornbach din Germania, excluzand noile magazine inaugurate si extinderile, acestea au raportat o crestere simulara celei inregistrate in anul financiar precedent, de 5,8%.
Dincolo de performantele inregistrate in Germania, vanzarile generate de magazinele din celelalte tari europene, fara a include noile locatii, au scazut cu 3,2%.
In ceea ce priveste afacerile grupului german in Romania, acestea au inregistrat in anul financiar tocmai incheiat un avans cu 4%.
„Materialele de constructii au adus, anul trecut, 37% din vanzarile totale, in timp ce articolele de gradina au o ascensiune continua“, a afirmat Mugurel–Horia Rusu, Directorul General al Hornbach Romania.
Pe plan global, cel mai mare subgrup, Hornbach Baumarkt, a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 0,6%, la 302 milioane de euro.
Foto: Hornbach.