LVMH a cumparat Loro Piana cu doua miliarde de euro
loro pianacasmiractiunilvmhbranduriprodusepiele
Actiunile LVMH au crescut cu peste 2%, dupa ce brandul de lux a cumparat producatorul italian de haine din casmir Loro Piana, pentru suma de doua miliarde de euro (2,57 miliarde dolari).
Aceasta tranzactie evalueaza afacerea de familie Loro Piana la 2,7 miliarde euro.
Loro Piana si-a inceput activitatea ca fabricant de lana in anul 1924 si este cel mai mare producator occidental de casmir, a anuntat brandul de lux LVMH.
Afacerea survine la doi ani dupa ce LVMH a cumparat brandul de bijuterii Bulgari si la zece ani de la achizitia producatorului de bunuri din piele Fendi si compania Emilio Pucci.
"Pretul este ridicat, dar reprezinta o ocazie excelenta", a declarat Paul Swinand, analist si cercetator de marketing in cadrul Morningstar.
30% din vanzarile Loro Piana sunt realizate in Asia si brandul se bucura de o cerere in crestere mai ales pe piata chineza.
Loro Piana estimeaza ca vanzarile sale vor creste cu 10% in 2013, dupa o crestere de 13,1%, la 630 milioane euro, inregistrata in 2012.
LVMH a precizat ca, dincolo de asigurarea unei prezente globale a brandului Loro Piana, doreste sa extinda gama de produse din piele a italienilor.
Actiunile LVMH au crescut cu 2,14%, la 131,50 euro, dupa anuntul cumpararii brandului de casmir Loro Piana.