Marius Luican, Reveal Marketing Research: Nu mai cred in suficienta unui studiu de satisfactie a clientilor
marius luicanstudiusatisfactieclienticatibunuri de larg consumrezultate confidenceindex
Marius Luican (FOTO), general manager al companiei de cercetare Reveal Marketing Research, spune ca studiile de satisfactie ale clientilor, in special cele cu caracter continuu, trebuie sa inceapa sa ia in considerare aspecte complexe ale caracteristicilor pietei dar mai ales ale societatii, deoarece acestea isi pun in mod decisiv amprenta asupra rezultatelor finale ale studiilor.
“
Nu mai cred in suficienta unui studiu de satisfactie a clientilor, fara un
studiu comportamental la nivel de populatie. Atunci cand vorbim despre un studiu de satisfactie cu caracter continuu, desfasurat in mai multe etape, este recomandabila plasarea respondentilor in contextul general al societatii de la acel moment. Oamenii sunt foarte influentati de situatia economica si politica existenta la momentul in care completeaza chestionarul, astfel ca raspunsurile lor sunt direct influentabile de aceste aspecte ale realitatii pe care o traiesc. Studiile noastre pentru diversi clienti au aratat acest lucru, si un bun exemplu ar fi ca in perioada de agitatie si stres a alegerilor din luna decembrie 2012 respondentii au prezentat un grad de satisfactie scazut fata de aceeasi perioada a anului trecut “, spune
Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.
ConfidenceIndex masoara nivelul de incredere a romanilor
Un instrument care poate aduce o completarea solida unui studiu de satisfactie, pentru a reda o imagine cat mai aproape de adevar, este ConfidenceIndex, un raport complex ce masoara nivelul actual de incredere a romanilor si asteptarile lor cu privire la situatia economica, conditiile actuale de angajare pe piata muncii si situatia economica a gospodariei proprii. Studiul este dezvoltat de catre compania Reveal Marketing Research si a fost lansat in 2012, sub egida Bucharest Forum. ConfidenceIndex este un raport lunar, ce are la baza o analiza a indicatorilor mentionati anterior si ofera suplimentar informatii valoroase despre perceptia, atitudinea si intentiile viitoare de achizitie ale consumatorilor in diferite domenii de piata, la un moment specific in timp.
“ConfidenceIndex este un insight foarte valoros: scoate la iveala perceptiile si intentiile de cumparare ale consumatorilor romani, in diferite domenii, spre exemplu domeniul imobiliar, auto sau al bunurilor de larg consum. Rezultalele ConfidenceIndex ar trebui corelate cu rezultatele studiului de satisfactie, pentru o oglinda fidela a realitatii de pe piata de consum“, a adaugat Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.
ConfidenceIndex este realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). Colectarea datelor se realizeaza pe un esantion de 1.200 persoane, femei si barbati, cu varsta de peste 18 ani, esantion reprezentativ la nivel national pentru mediul urban si rural. Studiul se desfasoara lunar, totalizand 14.400 de respondenti anual. Marja de eroare calculata este de +/- 2,84%.