Cuban a postat comentariile referitoare la Facebook pe blogul sau personal, pentru a clarifica alte...comentarii, oferite pentru ReadWrite, despre cum filtreaza Facebook in mod abuziv paginile companiilor si ale utilizatorilor. El a scris ca Facebook reprezinta "o pierdere de timp" pentru cei prea timizi, "care se tem sa poarte discutii personale". In consecinta, Facebook nu ar avea de ce sa filtreze continutul unor antreprenori precum Cuban.
"Facebook nu vrea sa accepte ca rolul sau esential este acela al unei platforme pe care ne irosim timpul, pentru a pastra legatura cu prietenii nostri, pentru a citi informatii despre ei si alte chestiuni. Cred ca proprietarii Facebook nu mai cunosc rolul retelei lor de socializare. Sa fii o platforma pe care oamenii isi pot pierde timpul nu este un lucru rau...Dar cine "apreciaza" faptul ca unele postari ajung in fruntea newsfeed-urilor sale, deoarece un vechi prieten sau coleg - cu care pastreaza legatura pe Facebook - a postat o fotografie cu un bebelus?...Intr-o lume perfecta a Facebook-ului, fiecare postare intra in timeline-ul prietenilor/abonatilor. Daca se logheaza si au inspiratia de a-si verifica timeline-ul, sa vada poza respectiva, o vor vedea; daca nu...nu", critica Mark Cuban.
News feed-ul de pe Facebook functioneaza astfel inca din 2006. Programatorii Facebook supravegheaza in permanenta feed-urile - pentru a fi pe placul utilizatorilor, spun ei - si in septembrie au inceput sa filtreze mai agresiv mesajele de pe pagini, dupa numeroase reclamatii privind spamul. Asta inseamna ca antreprenorii precum Cuban vor ajunge cu mesajele lor la tot mai putini utilizatori, fiind nevoiti sa cumpere "reclama" de la Facebook, daca vor mai mult.
Facebook isi asuma insa rolul de "platforma pentru cei care n-au ce face", mai ales ca reteaua sociala a inlocuit alte "platforme pentru cei care n-au ce face", precum MySpace, Friendster si AOL. Insasi Facebook rivalizeaza cu Twitter si Google si incearca sa investeasca timp si bani in imbunatatirea relevantei news feed-urilor.
Este ciudat ca Mark Cuban, antreprenor de profesie, nu apreciaza complexitatea acestei "platforme inutile". Echipa sa de baschet din NBA, Mavericks investeste multa sudoare in antrenamente, astfel incat sa devina "atractiva" pentru cei care platesc bilete, ca sa vada un meci pe cinste. Baschetbalistii nu se costumeaza in clovni, ca sa-si multumeasca publicul, ci practica un sport de calitate. Facebook functioneaza in acelasi fel, scriu cei de la wired.com.