OMV a pus bani de-o parte pentru amenda de la Consiliul Concurentei
omvpetromamendaconcurentacarburanti
Grupul austriac OMV a economisit 120 milioane euro in trimestrul patru, pentru plata amenzii data de Consiliul Concurentei celor de la Petrom. Compania considera ca aceasta amenda nu este justificata si isi pregateste apararea.
OMV a constituit un provizion de 120 milioane euro in trimestrul al patrulea pentru amenda dispusa de Consiliul Concurentei impotriva Petrom, sanctiune pe care compania o considera nejustificata.
OMV considera ca amenda este nejustificata
Reprezentantii grupului OMV considera ca exista costuri speciale nete, in trimestrul al patrulea al anului trecut, ce includ si costuri privind personalul, dar sunt legate in principal de un provizion de aproximativ 120 milioane euro pentru amenda impusa Petrom ca rezultat al investigatiei antitrust efectuata de Consiliul Concurentei din Romania. Compania austriaca considera ca aceasta amenda nu este justificata si isi pregateste apararea.
Consiliului Concurentei a anuntat in ianuarie sanctionarea companiilor OMV Petrom Marketing, OMV Petrom, Rompetrol Downstream, ENI Romania, MOL Romania Petroleum Products si Lukoil Romania cu amenzi ce cumuleaza 880,5 milioane lei (205 milioane de euro), reprezentand aproximativ 3% din cifrele de afaceri realizate in anul 2010. Concurenta a prezentat inca din decembrie companiilor raportul privind investigatia pe piata carburantilor.
Cota de piata mare, amenda la fel
Sanctiunea care a revenit grupului Petrom totalizeaza 503,8 milioane lei (120 milioane euro), suma reprezentand peste 57% din amenzile aplicate companiilor petroliere. Petrom a fost amendata cu 366,53 milioane lei, iar OMV Petrom Marketing a fost sanctionata cu 137,28 milioane lei, potrivit informatiilor raportate bursei in luna ianuarie.
Amenda pentru Petrom reprezinta 2,62% din cifra neta de afaceri inregistrata in 2010, de 13,953 miliarde lei, iar in cazul OMV Petrom Marketing reprezinta 3% din cifra de afaceri din 2010, de 4,576 miliarde lei.
Consiliului Concurentei a constatat ca exista dovezi ca respectivele companii s-au inteles in perioada 2007-2008 sa retraga de pe piata sortimentul de benzina ECO Premium care le genera sub 20% din vanzari si reprezenta mai putin de 5% din cifra de afaceri. Companiile au motivat decizia prin scaderea cererii pentru acest sortiment si blocarea lantului logistic.