Producatorii de iahturi din Europa o duc destul de bine

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Producatorii de iahturi din Europa o duc destul de bine Producatorii de iahturi din Europa o duc destul de bine
de Manager.ro la 21 Ian. 2013
Urmareste-ne pe Google News
iahturivanzaricalitateclientimasinicriza economica

E ultimul lucru pe care ne-am fi asteptat sa-l auzim despre cele mai moderne iahturi de lux, care masoara peste 30 metri in lungime si costa pana la 16 milioane dolari, fiind dotate cu numeroase camere primitoare.

Datorita cererii mari din China, producatorii de iahturi construiesc asemenea "apartamente pe apa", dotate cu centre de divertisment, studiouri de karaoke si sali de joc mahjong. Aceasta nisa indestulata mentine la suprafata industria producatoare de iahturi din Europa.

In ansamblu, situatia nu este cea mai fericita pentru industria barcilor de lux. Vanzarile globale de iahturi au crescut cu 2%, la 7 miliarde euro (9,33 miliarde dolari) in 2012, marcand cea mai proasta evolutie a unui sector incadrat in industria de lux de 212 miliarde dolari, estimeaza compania americana de consultanta Bain & Company, citata de The Wall Street Journal. In acest segment, volumul vanzarilor globale de ambarcatiuni cu lungimea situata intre 6-30 metri a scazut cu 30% fata de 2008, estimeaza liderul in domeniu, Princess Yachts.

Dar constructorii de marca au inregistrat o crestere pentru produsele lor, deoarece bogatasii lumii au continuat sa cheltuieasca sume astronomice pentru a detine ultimul simbol al opulentei "marine": UN IAHT. Intr-o atmosfera atat de rarefiata, problemele economice globale inseamna foarte putin si serviciile reprezinta TOTUL.

"La nivelul la care activam, nu conteaza ca ascensiunea economica a Chinei scade cu cateva procente sau ca Marea Britanie intra intr-o tripla recesiune", a declarat Stewart McIntyre, directorul Sunseeker, un producator de iahturi de lux din Marea Britanie. "Aceasta criza nu afecteaza capacitatea clientului nostru de a cheltui".

Sunseeker este un lider in sectorul iahturilor de lux - modelul sau, 115 Sport Yacht, poate fi cumparat cu 14,5 milioane dolari, iar intretinerea sa lunara costa 16.000 de dolari. In ultimul an financiar, vanzarile pentru acesta au crescut cu 5%. Compania estimeaza ca in 2013 va inregistra performante si mai bune si va angaja mai multi oameni, pentru a tine pasul cu rivalii de la Princess Yachts din Plymouth (S-V Marii Britanii).

Marea Britanie gazduieste cele mai importante companii globale care construiesc iahturi de lux, industria ajungand la vanzari de 2,86 miliarde lire sterline, potrivit cifrelor furnizate de British Marine Federation. Alte centre traditionale unde se construiesc asemenea bijuterii scumpe sunt situate in Grecia si Italia, dar au inregistrat o stagnare, din cauza crizei economice din zona euro.

Clientii cu bani provin din China, Mexic, Brazilia, Rusia, dar si Egipt, Liban si alte parti ale Orientului Mijlociu. Acesti indivizi ultrabogati dispun, pe langa un iaht, de avioane, elicoptere private, precum si masini la fel de piperate ca pret.

Bogatasii nu cheltuiesc mai putin, ci mai calculat. "Clientii au devenit mai reticenti in vederea cheltuirii banilor din conturi, dar cand cheltuiesc, cheltuiesc mult si repede", a declarat Chris Gates, directorul LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton.

Chiar daca superstructura acestor iahturi este preconstruita, interiorul poate fi finisat la comanda. Dincolo de salile de jocuri si cele de karaoke, clientii vor beciuri pentru vin, camere cu vedere panoramica si dormitoare cu jacuzzi.

"Construim un interior de o calitate perfecta si in functie de cerintele clientului", a declarat McIntyre (Sunseeker).

Producatorii care vand iahturi de dimensiuni medii - intre 12-18 metri ca lungime, cu preturi de pana la 800.000 dolari - au inregistrat o scadere a vanzarilor, deoarece clientii prefera modelele mai mici sau cumpara ambarcatiuni second hand.

"Piata este dinamica in segmentul iahturilor foarte scumpe si s-a contractat la mijloc", a declarat Alistair Schofield, CEO-ul Fairline Boats. Majoritatea iahturilor Fairline au o lungime situata intre 12-18 metri si Schofield a precizat ca piata pentru iahturile de 15 metri "este foarte dificila". "Ne aflam intr-o clasa de mijloc problematica, in privinta vanzarii de iahturi".

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x