Profitul Coca-Cola Hellenic a scazut cu 25%
coca-cola hellenicbauturi carbogazoaseimbuteliator de produse
In primele sase luni ale acestui an, profitul net al imbuteliatorulului Coca-Cola Hellenic (CCH) din Grecia, al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA, a scazut cu 25%, ajungand la 109 milioane euro.
Scaderea profitului CCH este justificata, in conditiile in care criza economica din multe state europene a afectat cheltuielile de consum.
In timp ce volumul vanzarilor a scazut cu 2%, ajungand la 1,011 milioane unitati, veniturile semestriale au crescut cu 1% pana la 3,4 miliarde de euro.
"Continuam sa inregistram o incertitudine macroeconomica prelungita in toate pietele noastre din Uniunea Europeana. Presiunile pe partea costurilor ar urma sa se diminueze in a doua jumatate a anului, insa aproape toate beneficiile vor fi contrabalansate de cresterea presiunilor de pe urma evolutiilor negative ale cursului de schimb. Obiectivul nostru ramane cresterea cotei de piata, simultan cu cresterea mai rapida a valorii in raport cu volumul si imbunatatirea costurilor operationale si a eficientei, ceea ce va conduce la un flux solid de numerar in 2012 si dupa acest an", a declarat directorul general al companiei, Dimitris Lois.
Al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei, dupa ce a inchis unitatea de productie de la Oradea, pentru eficientizarea activitatii.
In Romania, Coca-Cola Hellenic imbuteliaza o gama larga de produse, de la bauturi racoritoare carbonatate (Coca-Cola, Fanta, Schweppes), necarbonatate (Cappy Tempo), nectaruri (Cappy Nectar), pana la ceaiuri (Nestea), apa (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), bauturi energizante (Burn) si cafea Ready to Drink (Illy).