Publicis si Omnicom au renuntat la planurile de fuziune
omnicompublicisagentii de publicitatefuziunerespectsocial media
Publicis si Omnicom, doua din cele mai mari companii de publicitate din lume, au renuntat la planurile privind o posibila fuziune.
Fuziunea, anuntata in iulie 2013, ar fi dus la infiintarea celei mai mari agentii de publicitate din lume, cu o valoare de 35,1 miliarde dolari.
Cele doua companii au renuntat la tranzactie deoarece se confrunta cu unele provocari, care trebuie depasite; de asemenea, incetinirea ritmului de crestere a generat o anumita nesiguranta, care ar fi fost "daunatoare" pentru ambele parti.
Publicis si Omnicom au decis sa renunte la planul de fuziune fara sa isi perceapa reciproc vreo despagubire.
In iulie 2013, CEO-ul Omnicom, John Wren, a semnat contractul de fuziune pe acoperisul sediului Publicis din Paris, alaturi de CEO-ul Maurice Levy.
"Provocarile prezentului, alaturi de incetinirea progresului, au generat un nivel de incertitudine, daunator pentru interesele ambelor grupuri si pentru angajatii, clientii si actionarii lor", au precizat cei doi directori executivi.
"Am decis sa mergem pe drumuri diferite", au mai precizat reprezentantii Publicis si Omnicom.
Industria publicitatii s-a schimbat foarte mult in ultimii ani si trebuie sa se adapteze la asediul platformelor de socializare, precum Facebook.
Fuciunea ar fi ajutat cele doua companii sa concureze mai bine cu gigantii social media.
Agentiile au precizat ca fuziunea ar fi determinat economisirea a 500 milioane de dolari, datorita unificarii resurselor si ar fi furnizat accesul la mai multi clienti.
Unii analisti au sugerat ca Publicis si Omnicom ar fi reusit, de asemenea, sa negocieze mai bine contractele, deoarece ar fi devenit un conglomerat urias.
Totusi, altii au avertizat ca fuziunea ar genera un conflict de interese intre clientii celor doua companii - deoarece rivalizeaza pe piata publicitara.
Cele doua companii au precizat ca vor continua "sa fie rivale, dar vor mentine un respect reciproc major".