Romania ocupa locul trei in lume, in privinta numarului de retaileri nou intrati pe piata in 2010
retailfrancizapiatatopanalizaimobiliarecomertbrandh&m
Romania se situeaza pe locul trei in lume, dupa numarul de firme nou intrate pe piata de retail in 2010, cu sase nume noi, conform unei analize CBRE.
Franciza este metoda preferata, cand vine vorba de intrarea pe o piata locala, chiar daca firmele mama au fost nevoite, in majoritatea cazurilor, sa preia afacerile locale, scrie
dailybusiness.ro. Primul loc este ocupat de India, cu opt noi branduri, urmata de Turcia, cu sapte noi branduri.
Daca pe segmentul de retail Romania sta bine, in privinta prezentei comerciantilor straini pe piata ocupa pozitia 33 din 73 de tari. 56% dintre antreprenorii romani folosesc franciza in afaceri, procentaj in scadere fata de anii anteriori.
In contextul economiei actuale, multe branduri prefera sa intre pe piata fara intermediari sau francizori. Exemplele sunt multiple: H&M, Inditex, C&A si New Yorker. In clasamentul global al statelor cu cea mai puternica prezenta a comerciantilor straini se detaseaza Marea Britanie (58%), Emiratele Arabe Unite (54%) si Statele Unite (50%).