Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Schimbarea frecventa a legislatiei, principala piedica a companiilor straine din Romania


Schimbarea frecventa a legislatiei, principala piedica a companiilor straine din Romania
de la 25 Ian. 2016
Schimbarea frecventa a legislatiei, principala piedica a companiilor straine din Romania
Tags: afaceriafaceri romanialegislatie romania

Cele trei provocari majore cu care se confrunta companiile straine prezente pe piata din Romania sunt schimbarea frecventa a legislatiei (54%), obtinerea unui sprijin adecvat din partea statului (51%) si implementarea exigentelor legislative (49%), demonstreaza un studiu realizat de TMF Group Romania, companie prezenta de 17 ani pe piata serviciilor de outsourcing din tara.

Din cauza acestui context, companiile sunt dispuse sa externalizeze serviciile de asistenta fiscala si contabilitate (67%), salarizare si administrare resurse umane (40%) si administrare legala (17%), pentru a se concentra asupra activitatilor lor de baza.

Dincolo de aceste provocari majore, cele mai dificile aspecte ale business-ului companiilor straine prezente pe piata din Romania sunt considerate adaptabilitatea politicilor corporative la exigentele legislatiei locale (41%), gasirea unor angajati competenti si implementarea proceselor standardizate in functie de diverse jurisdictii (36%) si transpunerea rapoartelor financiare locale si a rapoartelor specifice intr-un mod accesibil managementului (26%). Cu toate acestea, majoritatea firmelor fac fata acestor provocari deoarece beneficiaza de o crestere accelerata a economiei nationale si de un dinamism al pietei, care inseamna si numeroase oportunitati pentru business.

In ce priveste imbunatatirile fata de anul trecut, companiile straine active in Romania apreciaza usurinta cu care gasesc sedii si furnizori adecvati (29%), respectarea legislatiei muncii si salarizarea angajatilor pe baza mecanismului pietei (26%). Cat despre mediul de afaceri autohton, firmele straine au o perceptie negativa referitor la nivelul taxelor si la legislatie (62%), la colaborarea cu autoritatile (38%) si la gasirea fortei de munca  (33%).  De altfel, aspectul care s-a inrautatit cel mai intens fata de anul trecut este gasirea fortei de munca bine pregatite, 33% dintre respondenti afirmand ca se confrunta cu dificultati in aceasta privinta

In ciuda acestor obstacole, aproximativ 85% din respondenti au afirmat ca veniturile realizate de ei au crescut in decursul acestui an: 31% dintre manageri au raportat o crestere de intre 5% si 10%, 26%, o crestere de pana la 5%, iar 14%, cresteri intre 10 si 15% si de peste 20%. Mai mult, companiile straine prezente pe piata din Romania au o parere buna despre protectia angajatului (36%), competitivitatea mediului de business (28%), forta de munca (21%) si despre protectia pe care cadrul legal i-o asigura angajatorului (15%).

In 2014, o treime dintre managerii consultati de TMF Group sustineau ca gasirea fortei de munca adecvate reprezinta o provocare. Faptul ca numarul acestora a crescut semnificativ in 2015 poate fi interpretat ca un semnal de alarma referitor la dificultatile intampinate pentru a ajunge la candidatii potriviti. Tocmai  din aceasta cauza, multe companii rezolva aceasta problema recurgand la externalizarea serviciilor pentru care intentionau initial sa faca angajari.

Majoritatea managerilor care au participat la studiu considera ca firmele conduse de ei au nevoie de servicii specializate in ce priveste asistenta fiscala (40%), salarizarea si administrarea resurselor umane (37%) si contabilitate si raportare financiara (30%).

”In 2015 am observat o crestere a activitatii de outsourcing a companiilor straine prezente in Romania. Managerii acestora apreciaza competitivitatea de pe piata autohtona si estimeaza ca nivelul acesteia se va ridica, mai ales in contextul cresterii economice. Tocmai de aceea prefera sa lase contabilitatea, resursele umane si salarizarea pe mana unor profesionisti si aleg sa aloce mai mult timp si efort activitatilor lor de baza, cruciale pentru evolutia oricarei companii”, opineaza Camelia Nita, Managing Director TMF Group Romania.

Motivul pentru care companiile straine ar externaliza aceste servicii este dorinta de a avea acces la expertiza si experienta unor profesionisti (36%), urmata de nevoia de adaptare la schimbarile legislatiei (28%) si obtinerea unei structuri superioare de costuri in ce priveste raportarea fiscala si financiara de calitate (25%).  In plus, companiile straine aflate pe piata din Romania considera ca ar beneficia de externalizarea contabilitatii, resurselor umane si salarizarii avand mai mult timp pentru a se concentra asupra activitatilor lor de baza (64%), reducand numarul amenzilor (31%) si bucurandu-se de confortul indus de diminuarea dificultatilor administrative (22%).

Cateva zeci  de companii straine prezente pe piata autohtona – majoritatea lor avand si sediul in Romania -  au raspuns sondajului TMF Group, ele reprezentand un esantion reprezentativ. Dintre respondenti, 34% sunt directori financiari,  21%, directori generali si 16%, directori ai departamentelor de resurse umane. Companiile care au raspuns invitatiei TMF de a participa la realizarea acestui studiu sunt active in domeniile retail, imobiliar, media, farmaceutic, software, hardware, chimic si petrolier, financiar si in cel al comunicatiilor.

Studiul “La ce sa te gandesti cand faci afaceri in Romania” este al doilea realizat de TMF Group Romania, primul fiind cel derulat anul trecut, cu ocazia aniversarii a 15 ani de activitate a companiei pe piata autohtona.

Editorialist Manager.ro
6 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016