Se raceste hamburgerul la McDonald's?
mcdonald'shamburgervanzarirezultatefast foodsistem
McDonald's a prezentat vineri rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2013, incheiat la 31 martie. Chiar daca McDonald's a avut venituri si castiguri per actiune mai mari in T1 2013, vanzarile si profitul operational au scazut, fata de anul anterior.
"McDonald's se concentreaza masiv asupra imbunatatirii meniurilor, a restaurantelor si a experientei clientilor, in ansamblu, pentru a deveni mai relevanta pentru consumatorii de azi", a declarat presedintele si CEO-ul McDonald's, Don Thompson. "Chiar daca rezultatele McDonald's din acest trimestru au reflectat dificultatile pietei, nu renuntam la eforturile noastre de a construi o cota de piata dominanta si de a furniza o crestere sustenabila a profitului pentru actionarii nostri".
In SUA, vanzarile comparabile au scazut cu 1,2% in T1 2013 din cauza pietei foarte competitive. Profitul operational a scazut cu 3% in acest trimestru. In ciuda acestor rezultate, McDonald's si-a dominat concurenta la nivelul Americii si si-a majorat cota de piata. A realizat acest lucru cu ajutorul Meniului de 1 Dolar si a altor produse vandute la promotie.
In T1 2013, rezultatele McDonald's in Europa au scazut din cauza incertitudinii economice. Vanzarile trimestriale au scazut cu 1,1%, in timp ce profitul operational a crescut cu 1% - datorita evolutiei excelente din Marea Britanie si Rusia.
In regiunea Asia Pacific, Orientul Mijlociu si Africa, vanzarile in T1 2013 au scazut cu 3,3%, din cauza rezultatelor slabe inregistrate in Japonia si China. Profitul trimestrial operational al McDonald's a scazut cu 1%.
Don Thompson ramane insa optimist: "Avem un brand extraordinar, un sistem bine structurat si o infrastructura globala solida. Pentru luna aprilie, vanzarile McDonald's se vor situa in scadere usoara. Suntem convinsi ca ne putem diferentia pe piata restaurantelor fast-food".