SIKA: Romanii nu mai cumpara exclusiv in functie de pret
sikaromanipretconstructiiafaceri
Potrivit unei analize realizate de Sika Romania, unul dintre principalii jucatori ai pietei locale de materiale chimice pentru constructii, doi din trei cumparatori de produse profesionale de profil aflate pe rafturile magazinelor de bricolaj sunt interesati de raportul calitate - pret, fara a se mai ghida exclusiv in functie de pret.
Dintre acestia, o parte sunt mesteri calificati care au experienta unor lucrari deja efectuate si care inteleg calitatile produselor. De asemenea, din aceasta categorie mai fac parte consumatorii finali care, fie iau decizia de achizitie in functie de recomandarea mesterilor, fie se informeaza foarte bine inainte de achizitie sau direct la raft.
"Odata cu situatia economica dificila, romanii au devenit mai precauti in privinta cheltuielilor pe care le fac si se informeaza sau cer sfaturi consultantilor din magazine si mesterilor pentru a se asigura ca fac cea mai buna alegere. In plus, acestia au invatat ca un produs ieftin nu garanteaza calitatea si nici durata de viata mai lunga a lucrarii", a declarat Petrisor Grindeanu, Business Unit Manager Distribution al Sika Romania.
Analiza Sika a mai aratat ca procentul romanilor care nu mai cumpara exclusiv in functie de pret a crescut treptat in ultimii ani. Astfel, in urma cu trei ani, 50% dintre clientii magazinelor de bricolaj erau atrasi doar de cele mai ieftine produse, iar in acest moment ponderea acestora a ajuns la aproximativ 30%.
Conform estimarilor Sika, piata locala de materiale chimice de constructii a avut in 2011 o valoare de 300 milioane de euro, cu 5% mai mult comparativ cu anul precedent. Pentru acest an, piata isi va continua usor ritmul de crestere, tot cu 5%, ajungand astfel la 315 milioane de euro.
In ceea ce priveste vanzarile companiei pe piata locala de retail, acestea s-au situat in 2011 la circa 3,6 milioane de euro, reprezentand 20% din afacerile companiei.