Google este a doua cea mai importanta directie de investitii pentru WPP, insumand 2 miliarde dolari in T1 2013, dar va deveni in curand prima, devansand fruntasa News Corp. Sorrell a spus ca Google "este un proprietar de media, "deghizat" intr-o companie tehnologica".
Sorrell a discutat despre profitul trimestrial al WPP. El a spus ca in acest moment, AOL si Yahoo genereaza 400 milioane dolari, respectiv 500 milioane dolari, in privinta cheltuielilor de reclama prin intermediul WPP. Facebook, in ciuda popularitatii si dimensiunii, valoreaza doar 270 milioane dolari. Twitter, a adaugat Sorrell, reprezinta o miza "mult mai mica".
Chiar si in era digitala, privitul la televizor reprezinta principala forma de consum a continutului media; YouTube joaca un rol crucial in dezvoltarea strategiei Google. Yahoo se afla pe pozitii si doreste sa cumpere o parte din Dailymotion, un rival mai mic pentru YouTube, care poate deveni, cu timpul, o amenintare. Dailymotion ar putea valora in jur de 300 milioane de dolari.
Segmentul video reprezinta una din mizele jocului. Google este puternic, precizeaza Sorrell, deoarece "are cinci picioare": cautare online, imagine, video, social media (google+) si influenta in zona mobila, prin Android si Admob. Android este cel mai popular sistem de operare pentru smartphone-uri si tablete din lume; in piete uriase, precum China, Android cumuleaza doua treimi din vanzarile totale generate de zona MOBILE.
Aflandu-se la o dezbatere alaturi de Jeff Bewkes, CEO-ul Time Warner si Thomas Rabe, CEO-ul Bertlesmann, Sorrell a declarat ca marile companii sunt la curent "cu realitatea digitala si fac eforturi pentru a-si aduce produsele in mediul online si a respecta obiceiurile de consum ale utilizatorilor". Acesta s-a intrebat insa daca este suficient: "Actiunile lor au atins cote istorice", a adaugat Sorrell, "dar nu cumva exista un anumit grad de vanitate?"
Chiar daca aceste costuri cu reclama digitala au crescut, fenomenul "deconectarii" consumatorului de la publicitate ramane valabil. Scopul WPP este acela de a genera 40% din venituri din business-ul digital in urmatorii cinci ani (un target stabilit in 2012).
WPP a cumparat companii precum AKQA din domeniul comertului digital si a investit in numeroase startup-uri, precum runda de finantare de 10 milioane dolari oferita celor de la MySupermarket.com in 2012.