Top 5 sfaturi pentru a-ti fideliza clientii si a te promova cu ajutorul lor
clienti fidelifidelizarea clientilorsfaturicompanieantreprenor
Ca antreprenor iti doresti sa atragi cat mai multi clienti fideli, care sa apeleze din nou la tine?
Pentru a avea clienti fideli, trebuie sa stii cum sa ii recompensezi intotdeauna pentru ca ti-au ales serviciile. Un exemplu vine chiar din partea antreprenorului Beth Davidson, care in afara de multumirile clasice fata de clientii sau, ii recompenseaza pe acestia intr-un mod aparte.
"De curand am postat pe Facebook informatii despre un client al companiei mele care lucreaza ca fotograf la nunti si alte evenimente si am recomandat prietenilor serviciile lui", spune antreprenorul.
Iata cinci modalitati care te vor apropia de clientii tai si ii vor aduce inapoi:
1) Multumeste-le in vazul lumii
Chiar cunostintele acumulate de Davidson despre clientii sai arata ca acestia sunt incantati de multumirile primite cu ajutorul mijloacelor mass-media, din diferite motive.
"Clientii apreciaza cand strangi public si pui reflectoarele pe ei. Este o situatie din care toata lumea are de castigat. Tu le multumesti pentru ca au apelat la tine, iar ei te vor cauta si cu alte ocazii, iar ei la randul lor isi vor face rost de noi clienti", spune expertul.
2) Organizeaza o petrecere de bun venit
Toata lumea iubeste orice motiv care trebuie sarbatorit, iar expertii de cariera recomanda petrecerile de bun venit pentru clientii noi.
Ce poate fi mai bun pentru tine decat un client multumit din start?
3) Fa-ti clientii faimosi
Asa cum restaurantele au tablouri pe pereti cu celebritatile care le-au trecut pragul, asa si tu poti aranja un perete cu fotografii ale clientilor tai. Astfel, toti cei care vor intra in compania ta ii vor observa, iar elementele vizuale sunt retinute cel mai bine. De asemenea, clientii tai vor fi multumiti atunci cand vor fi cautati de cineva care le-a vazut fotografia pe peretele companiei tale.
4) Scrie despre clientii tai
Alege cei mai buni clienti si scoate-i in evidenta, fie luandu-le un interviu, fie prezentand intr-un comunicat de presa despre cele mai noi afaceri ale lor. Vor fi incantati sa citeasca despre ei insisi si cu siguranta vor arata articolul tuturor cunostintelor. Astfel tot mai multa lume va afla despre tine si afacerea ta.
5) Filmeaza un videoclip cu clientii, despre compania ta
Continutul video este un segment rapid in continua dezvoltare in mass-media online. Profita de aceasta tehnologie si realizeaza propriul tau filmulet care sa contina informatii despre compania ta, iar cele mai mari realizari ale tale pot fi povestite chiar de catre clienti. Din nou, se vor simti flatati de intentia ta si vor prezenta filmul tuturor cunoscutilor. Astfel va afla despre tine mai multa lume si vei primi intr-un fel publicitate gratuit.