Vanzarile papusilor Barbie au intrat la apa
barbiemattelvanzari2014
Vanzari la nivel global cu 6,3 procente mai mici sunt motive ingrijoratoare pentru compania Mattel, care si-a anuntat rezultatele financiare valabile pentru ultimul trimestru al anului 2013.
Pentru ca vanzarile companiei sunt in cadere libera, iar polemicile referitoare la cifrele exacte continua, vicepresedintele companiei americane Mattel, producatoare a faimoaselor papusi Barbie, a iesit din silenzio stampa. Astfel, doamna Kimberly Culmone, intr-un interviu acordat Fastcodesign.com, a tinut sa asigure clientii fideli ai producatorului american ca nu se pune problema redesenarii faimoaselor papusi Barbie: "Corpul papusii Barbie nu a fost proiectat pentru a respecta realitatea. Barbie a fost conceputa pentru ca fetitele sa o poata imbraca si dezbraca usor. Ca si la manechinele umane obiectivul nostru este ca hainele sa fie croite perfect."
Totodata, Kimberly Culmone a respins ideea conform careia fetele din ziua de astazi doresc sa aiba o silueta precum cea a papusii Barbie: " Fetitele de astazi privesc lumea diferit fata de adulti. Cand se joaca, se joaca...Ele se urca in naveta spatiala pentru a merge pe Luna sau pentru a face cumparaturi la magazinul din colt."
Tocmai de aceea, in ciuda scaderii ingrijoratoare a vanzarilor, conducerea companiei Mattel a luat decizia de a nu schimba nimic in strategia de proiectare a viitoarelor papusi Barbie.
Mattel este o companie fondata in anul 1945, avand sediul in El Segundo, California. In chiar primul an de la infiintare Mattel a vandut aproximativ 350 de mii de papusi Barbie, iar in prezent magazine din peste 150 de tari din intreaga lume vand celebra papusa. In 2013 in Taiwan a fost inaugurat primul restaurant avand ca tema personajul creat de Mattel, restaurant denumit Barbie Cafe.